Su-35 [Intérêt/Prospection ?]

Tout ce qui concerne les contrats en négociation ou les prospections avérées de l'AAF [Whishlist interdites :!: ]
Répondre
Avatar de l’utilisateur

motu
Amid (عميد)
Amid (عميد)
Messages : 4559
Inscription : 30 mars 2012, 12:41
Been thanked : 3 times

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par motu »

L’inde est toujours en course pour sa version du SU57 ,les spéculations de la presse indienne sont de l’intox pour influencer les différents partenaires de l’inde et obtenir les conditions les plus avantageuses possibles ,le SU57 ne peut être classé comme inférieur à tel ou tel appareil américain tant que l’on ne connaît pas l’etendue de ses possibilités ,mais quoiqu’il en soit il sera largement supérieur au SU35 qui lui même l’est au SU30SM dans certains registres ,donc si un jour on devait opter pour cet appareil en admettant qu’on s’en donne les moyens ,soyez sûr qu’il rendra l’AAF beaucoup plus forte que ne le ferait aucun autre appareil existant sur le marché de n’importe quelle origine ( dans les conditions du marché ,c’est à dire appareil US ou européen downgradé et soumis à conditions ).

deyaziz
Aqid (عقيد)
Aqid (عقيد)
Messages : 6306
Inscription : 03 avril 2012, 18:20
Has thanked : 1 time
Been thanked : 1 time

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par deyaziz »

motu a écrit :
19 avril 2018, 15:33
L’inde est toujours en course pour sa version du SU57 ,les spéculations de la presse indienne sont de l’intox pour influencer les différents partenaires de l’inde et obtenir les conditions les plus avantageuses possibles ,le SU57 ne peut être classé comme inférieur à tel ou tel appareil américain tant que l’on ne connaît pas l’etendue de ses possibilités ,mais quoiqu’il en soit il sera largement supérieur au SU35 qui lui même l’est au SU30SM dans certains registres ,donc si un jour on devait opter pour cet appareil en admettant qu’on s’en donne les moyens ,soyez sûr qu’il rendra l’AAF beaucoup plus forte que ne le ferait aucun autre appareil existant sur le marché de n’importe quelle origine ( dans les conditions du marché ,c’est à dire appareil US ou européen downgradé et soumis à conditions ).
Je suis tout à fait d'accord ya khouya amis c'est cette lenteur et ce laxisme qui me font peur moi car nous avons besoin d'une puissance aérienne maintenant comme pour la DAT et la marine qui arrive si sa continue, car les menaces sécuritaires sont là et elles sont multiples et réelles. le MiG-25 trouve toujours sa place dans l'AAF alors le Su-35 n'a pas ou n'aura la tienne ? pourquoi dans ce cas la DAT a acheté les S-300 deux modèles et les S-400 et prochainement et le S-350E " in cha Allah", et plusieurs types de moyens pour traiter les cibles de la moyenne et de la basse altitude he bien parce que c'est la logique des choses autrement la DAT sera impuissante. il faut des Su-34 et des Su-35 pour sauvegarder l'indépendance du pays en attendant des jours meilleurs, des MiG-35 et des Su-57 etc...bihaouli Allah .
Avatar de l’utilisateur

z.samir
Arif Awal (عريف أول)
Arif Awal (عريف أول)
Messages : 252
Inscription : 05 décembre 2012, 20:36

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par z.samir »

Bonjour
ya sahbi asbor un peu !!!! c'est pas comme si tu achètes une 205 !!! promis ils arrivent nos su-35 ....

deyaziz
Aqid (عقيد)
Aqid (عقيد)
Messages : 6306
Inscription : 03 avril 2012, 18:20
Has thanked : 1 time
Been thanked : 1 time

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par deyaziz »

z.samir a écrit :
19 avril 2018, 16:22
Bonjour
ya sahbi asbor un peu !!!! c'est pas comme si tu achètes une 205 !!! promis ils arrivent nos su-35 ....
:algerie01: إن شاء الله :cheers:

Dragunov
Muqaddam (مقدم)
Muqaddam (مقدم)
Messages : 4268
Inscription : 19 septembre 2017, 18:55
Localisation : Alger

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par Dragunov »

Je dirais que Firdaous a raison et je partage sont avis, mais il ne faut pas se reposer sur les mig25 et mig29 jusqu'à la mise en marché export du t57.Par ailleurs je dirais que personne ici n'est contre l'acquisition de quelques 12 su35 pour maintenir les pilotes à la page et assurer la transition vers la 5G et offrir un escadron d'avion de generation 4++ supérieur au MKA. Économiser sur le su35 et mig35 pour avoir un maximum de t57 a moyen ou à long terme.Ca reste mon avis.

reinardt
Arif (عريف)
Arif (عريف)
Messages : 101
Inscription : 08 septembre 2013, 07:11

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par reinardt »

Je me permet ma contribution pour dire que les chaînes de sukoi sont full (voir redsamovar) avec la commande chinoise et indonésienne et Russe jusqu'à 2020 donc patience et après pour le su57 houla c'est pour 2030 minimum juste pour y penser, pour le f35 je crois que c'est déjà pris par le Maroc :clown: et l'histoire du sixième gen svp un peu de sérieux laissons les us dans leurs délire.
Blague à part j'y croyais beaucoup pour le mig 35 mais sans le aesa...
Je crois ce qui intéresse vraiment l'état major c'est le radar active, mais bon avec tout ce qui a été regroupé auparavant on est à peu près sur de se qui va être acquis et ça sur la fois de fulcrum, akram et d'autres ce sera une douzaine de su 35 pour les mig 25 et des su34 pour les su24, c'est suffisant pour moi.
je suis un gros fan des su30 qui pour moi ont un potentiel énorme ils leur manque de l'électronique de pointe.

malikos
Mulazim Awal (ملازم أول)
Mulazim Awal (ملازم أول)
Messages : 1488
Inscription : 01 avril 2012, 13:54

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par malikos »

Forget Russia's Stealth Fighter: This Is the Plane the Air Force Should Fear

Sebastien Roblin
April 26, 2018

TweetShareShare
Printer-friendly version
At long range, the Su-35 can use K-77M radar-guided missiles (known by NATO as the AA-12 Adder), which are claimed to have range of over 120 miles.

For shorter-range engagements, the R-74 (NATO designation: AA-11 Archer) infrared-guided missile is capable of targeting “off boresight”—simply by looking through a helmet-mounted optical sight, the pilot can target an enemy plane up sixty degrees away from where his plane is pointed. The R-74 has a range of over twenty-five miles, and also uses thrust-vectoring technology.


The medium-range R-27 missile and the extra long-range R-37 (aka the AA-13 Arrow, for use against AWACs, EW and tanker aircraft) complete the Su-35’s air-to-air missile selection.

Additionally, the Su-35 is armed with a thirty-millimeter cannon with 150 rounds for strafing or dogfighting.

The Flanker-E can also carry up to seventeen thousand pounds of air-to-ground munitions. Historically, Russia has made only limited use of precision-guided munitions (PGMs) compared to Western air forces. However, the capability for large-scale use of such weapons is there, if doctrine and munition stocks accommodate it.

Sensors and Avionics

The Su-35’s most critical improvements over its predecessors may be in hardware. It is equipped with a powerful L175M Khibiny electronic countermeasure system intended to distort radar waves and misdirect hostile missiles. This could significantly degrade attempts to target and hit the Flanker-E.

The Su-35’s IRBIS-E passive electronically scanned array (PESA) radar is hoped to provide better performance against stealth aircraft. It is claimed to able to track up to thirty airborne targets with a Radar-cross section of three meters up to 250 miles away—and targets with cross-sections as small 0.1 meters over fifty miles away. However, PESA radars are easier to detect and to jam than the Active Electronically Scanned Array (AESA) radars now used by Western fighters. The IRBIS also has an air-to ground mode that can designate up to four surface targets at time for PGMs.

Supplementing the radar is an OLS-35 targeting system that includes an Infra-Red Search and Track (IRST) system said to have a fifty-mile range—potentially a significant threat to stealth fighters.

More mundane but vital systems—such as pilot multi-function displays and fly-by-wire avionics—have also been significantly updated.

Operational Units and Future Customers

Currently, the Russian Air Force operates only forty-eight Su-35s. Another fifty were ordered in January 2016, and will be produced at a rate of ten per year. Four Su-35s were deployed to Syria this January after a Russian Su-24 was shot down by a Turkish F-16. Prominently armed with air-to-air missiles, the Su-35s were intended to send a message that the Russians could pose an aerial threat if attacked.

China has ordered twenty-four Su-35s at a cost of $2 billion, but is thought unlikely to purchase more. Beijing’s interest is believed to lie mostly in copying the Su-35’s thrust-vector engines for use in its own designs. The Chinese PLAAF already operates the Shenyang J-11, a copy of the Su-27.

Attempts to market the Su-35 abroad, especially to India and Brazil, have mostly foundered. Recently, however, Indonesia has indicated it wishes to purchase eight this year, though the contract signing has been repeatedly delayed. Algeria is reportedly considering acquiring ten for $900 million. Egypt, Venezuela and Vietnam are also potential customers.

Cost estimates for the Su-35 have run between $40 million and $65 million; however, the exports contracts have been at prices above $80 million per unit.

Against the Fifth Generation

The Su-35 is at least equal—if not superior—to the very best Western fourth-generation fighters. The big question, is how well can it perform against a fifth-generation stealth plane such as the F-22 or F-35?

The maneuverability of the Su-35 makes it an unsurpassed dogfighter. However, future aerial clashes using the latest missiles (R-77s, Meteors, AIM-120s) could potentially take place over enormous ranges, while even short-range combat may involve all-aspect missiles like the AIM-9X and R-74 that don’t require pointing the aircraft at the target. Nonetheless, the Su-35’s speed (which contributes to a missile’s velocity) and large load-carrying abilities mean it can hold its own in beyond-visual-range combat. Meanwhile, the Flanker-E’s agility and electronic countermeasures may help it evade opposing missiles.

The more serious issue, though, is that we don’t know how effective stealth technology will be against a high-tech opponent. An F-35 stealth fighter that gets in a short-range duel with a Flanker-E will be in big trouble—but how good a chance does the faster, more-maneuverable Russian fighter have of detecting that F-35 and getting close to it in the first place?

As the U.S. Air Force would have it, stealth fighters will be able to unleash a hail of missiles up to one hundred miles away without the enemy having any way to return fire until they close to a (short) distance, where visual and IR scanning come into play. Proponents of the Russian fighter argue that it will be able to rely upon ground-based low-bandwidth radars, and on-board IRST sensors and PESA radar, to detect stealth planes. Keep in mind, however, that the former two technologies are imprecise and can’t be used to target weapons in most cases.

http://nationalinterest.org/blog/the-bu ... 565?page=2

lyesyacine2016
Djoundi (جندي)
Djoundi (جندي)
Messages : 36
Inscription : 29 mars 2018, 18:21

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par lyesyacine2016 »

les su 30 ne leur manque rien ils evoulent encore juste pour infos cette fascination pour le radar asea , comme si le su 30 sont vulnerable eh ben detrompez vous sur bcp de point
le su 30 évoluent encore et plus il garde bcp de secret pour lui, il faut voir le retour d’expérience en syrie et surtous les notres lors de la guerre de lybie avec tous les brouillages radar et j'en passe ca n'as pas empechez les su 30d'etres comme le poison dans l'eau et meme faire leur boulot d'un mini awacs alors patiente la combinaison su 30 su 35 tiendras pour lgt jusque l'arrivez d'autres vecteur en plus c'est un argument pour une bonne negoce avec sukhoi .
et arretez de fascinez sur le maroc je le dis et je le redis c'est pliez d'avance , ils avait une petites chances dans les annees 90 mais depuis rien
il ne faut surtous pas croire les titres de marketing et autres
l'armee algérienne maintenant pense raisonne anticipe et etudie la est la différence

Dragunov
Muqaddam (مقدم)
Muqaddam (مقدم)
Messages : 4268
Inscription : 19 septembre 2017, 18:55
Localisation : Alger

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par Dragunov »

lyesyacine2016 a écrit :
13 mai 2018, 21:15
...et surtous les notres lors de la guerre de lybie avec tous les brouillages radar et j'en passe...
Une précision peut-elle être la bienvenue :scratch:
Avatar de l’utilisateur

Amine Ind
Aqid (عقيد)
Aqid (عقيد)
Messages : 5264
Inscription : 28 septembre 2012, 13:44
Localisation : LFBO

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par Amine Ind »

C'est évident les Su30 sont les meilleurs du monde et ils n'ont pas besoin d'upgrade, d'ailleurs les Mig25 n'ont pas besoin d'être remplacer et les Mig29 sont "the best". On est les meilleurs les gars, Allah yebarek :super:
Image
Avatar de l’utilisateur

camron29
Naqib (نقيب)
Naqib (نقيب)
Messages : 1755
Inscription : 27 novembre 2012, 11:49

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par camron29 »

Techniquement parlant, peut on mettre à niveau les su 30 (avionics, ols 35, etc..) en format de su 35 avec un radar aesa Zhuk ?

malikos
Mulazim Awal (ملازم أول)
Mulazim Awal (ملازم أول)
Messages : 1488
Inscription : 01 avril 2012, 13:54

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par malikos »

camron29 a écrit :
13 mai 2018, 23:17
Techniquement parlant, peut on mettre à niveau les su 30 (avionics, ols 35, etc..) en format de su 35 avec un radar aesa Zhuk ?
Russia to Upgrade India's Frontline Fighter Jet Su-30MKI Into Super Sukhoi © AP Photo / AJIT KUMAR
MILITARY & INTELLIGENCE
11:30 24.10.2017Get short URL2417
From new sensors to radars, the fleet will see a major change in the cockpit as well. The two-stage modernization program will cost approximately US $6 billion.
https://sputniknews.com/military/201710 ... i-upgrade/
India sought time to evaluate Russia's Su-30 upgrade offer: Rostec State Corporation
https://economictimes.indiatimes.com/ne ... 654226.cms
Upgrade options

The choice of the specific upgrade option will represent some kind of compromise between the price tag, the time frame, and the capability of the upgraded plane. In theory, this leaves a broad variety of technological solutions on the table. The most conservative solution — which is also the cheapest and quickest — would be to roll out to the entire Su-30MKI fleet the improvements already incorporated in the latest versions of the plane. The Su-30MKI is the oldest member of the family that also includes the Malaysian Su-30MKM (the 2007 model), and the Russian Su-30SM (the 2011 model). A conservative upgrade option would include a limited number of additional self-defense systems (similar to the ones used in the Malaysian model), as well as the numerous new missiles and smart bombs that are now being developed as part of the Russian 2020 State Armament Program for the Su-30SM. The conservative approach would essentially bring the Su-30MKI up to the Su-30SM level.

Meanwhile, the most radical upgrade option would be to develop an equivalent of America’s Silent Eagle fighter. This option would include replacing most of the plane’s systems. Most importantly, its passive phased array radar would be replaced with an active electronically scanned array (AESA) radar. Changes would also be made to the plane’s airframe to reduce its radar cross-section. The obvious drawback of this option is the high cost and the long time it would take to implement.

Finally, the most realistic option that would deliver great returns in terms of the plane’s capability without costing too much or taking too much time sits somewhere in the middle. It includes a deep upgrade of the plane’s N-011M Bars radar and integration of the latest Russian and Indian-made electronics, optics and infrared systems without modifications to the airframe
http://cast.ru/eng/comments/russia-s-su ... grade.html
The Kaveri project – which was abandoned in 2014 as it did not meet the power requirements of the Air Force – is being revived with French help for use on both the indigenous Light Combat Aircraft (LCA) and a new unmanned combat aerial vehicle (UCAV) project.

Work is on with the French side to use the significant offsets on the Rafale fighter jet deal to fund a redevelopment of the Indian jet engine project. French company Safran has to invest over $1 billion in India as part of its offset obligations for the Indian Rafale deal.

India is keen on an indigenous power plant that can be used for its future series of aerial combat platforms. Sources have told ThePrint that now the Indian side has suggested that the Kaveri engine be rated up to produce a power of 125 kn – to make it usable for the Su-30 MKI fleet.
https://theprint.in/report/india-looks- ... ters/3740/

reinardt
Arif (عريف)
Arif (عريف)
Messages : 101
Inscription : 08 septembre 2013, 07:11

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par reinardt »

camron29 a écrit :
13 mai 2018, 23:17
Techniquement parlant, peut on mettre à niveau les su 30 (avionics, ols 35, etc..) en format de su 35 avec un radar aesa Zhuk ?
Je ne vois pas ce qui empêcherait ca, c'est pratiquement la même plateforme, un combo su30 aesa et su35 pesa ce serai redoutable
Avatar de l’utilisateur

Amine Ind
Aqid (عقيد)
Aqid (عقيد)
Messages : 5264
Inscription : 28 septembre 2012, 13:44
Localisation : LFBO

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par Amine Ind »

reinardt a écrit :
14 mai 2018, 06:34
camron29 a écrit :
13 mai 2018, 23:17
Techniquement parlant, peut on mettre à niveau les su 30 (avionics, ols 35, etc..) en format de su 35 avec un radar aesa Zhuk ?
Je ne vois pas ce qui empêcherait ca, c'est pratiquement la même plateforme, un combo su30 aesa et su35 pesa ce serai redoutable
C'est possible en théorie mais faut voir la taille si elle est compatible avec la structure.
Image

lyesyacine2016
Djoundi (جندي)
Djoundi (جندي)
Messages : 36
Inscription : 29 mars 2018, 18:21

Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"

Message par lyesyacine2016 »

cher amine id je n'est jamais dis que ont est les meilleur d'ailleurs je deteste cette facon de nous prendre pour les dieux du monde
non j'ai juste dis que il ne faut pas vendre la peau de l'ours avant de l'avoir tuez
les su 30 sont tres bien trop bien meme dans les mains d'un pilote
techniquement ils sont bon , ce que j'ai rapportez c'est des faits confirmes et crois moi ils sont tres bon dans certain domaines de combats sois en bvr ou visuel
regarde ce qui se passe en syrie le fait de déployez des su30 sm , meme tsahal ne se frotte pas c'est vrais derrières y'as toutes une infrastructure dat , renseignement , logistique récoltes d'information opérationnel y'as une différence entres le matos sur le papier et le marketing des lobbies et l'utilite operationnel d'un vecteur tetstez
tous le monde fantasme sur le rafal eh ben la dernieres utilisation operationel n'etais pas réussi
Répondre

Revenir à « Négociations et Prospections [AAF Uniquement] »