Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
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Re: Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
Le sourire est joli mais j'aurais préféré voir l'hélice...
Re: Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
Je me demande si le 2e est a nous ou pas?
Re: Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
algerie a écrit :
( нет нельзя), non, vous ne pouvez pasDiesel Boat a écrit :Le sourire est joli mais j'aurais préféré voir l'hélice...
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- Muqaddam (مقدم)
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Re: Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
...qui est en fait bien visible dans les posts precedents.Diesel Boat a écrit :Le sourire est joli mais j'aurais préféré voir l'hélice...
Re: Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
Salam
Je Suis D'Accord Avec Toi FULCRUM C'est la Première Foix Que Je Les voix Ensemble Il Sont En Manœuvre Ou Pas ??
Je Suis D'Accord Avec Toi FULCRUM C'est la Première Foix Que Je Les voix Ensemble Il Sont En Manœuvre Ou Pas ??
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- Naqib (نقيب)
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Re: Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
Je ne savais pas où le mettre mais certains évoquait le système AIP sur sm (ici le AMUR 1650 qui je crois intéressait beaucoup les marocains).
Au cas où, je déplace...
Au cas où, je déplace...
Source : http://www.navyrecognition.com/index.ph ... t-bed.htmlRussia's USC to Test Air-Independent Propulsion AIP System at Sea on Test Bed
The development of a sea facility designed to test the air-independent propulsion unit for diesel-electric submarines will begin this year, President of Russia’s United Shipbuilding Corporation (USC) Alexei Rakhmanov told TASS.
Russia's USC to Test Air-Independent Propulsion AIP System at Sea on Test BedAIP system on the AMUR class submarine (for illustration purpose only)
"As of today, we have a coastal (stand) version. Our next task is to install it in a submarine section prototype to conduct all necessary sea trials in accordance with the customer’s requirements," Rakhmanov said.
"This year, we will start making a sea test stand on our own initiative. It will allow us to check basic technical characteristics and solutions already tested ashore," he added.
According to Rakhmanov, the United Shipbuilding Corporation will test several engineering solutions for the air-independent propulsion unit and offer the best option to the Navy.
"There are several ways to provide the submarine with the required degree of endurance, in particular, the transfer to new-generation increased-capacity batteries or the use of elements stored onboard the submarine, which would allow producing electric power directly at sea," the corporation’s president said.
The work on the air-independent propulsion unit for Russian diesel-electric submarines is being carried out by the Rubin Central Design Bureau. In 2015, the propulsion unit passed its ground trials and was planned to start undergoing tests in the Baltic Sea in 2016. Chief of the Russian Navy’s Shipbuilding Department Vladimir Tryapichnikov said earlier that the Navy was planning to receive the air-independent propulsion unit for diesel-electric submarines in 2021-2022.
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«Le grand art, c'est de changer pendant la bataille. Malheur au général qui arrive au combat avec un système» Napoléon Bonaparte
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Re: Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
SAAB propose ceci pour
http://saab.com/naval/Submarines-and-Wa ... ng-Engine/THE STIRLING ENGINE
ANY SUBMARINE CAN BE CONVERTED
To cut a submarine in two and install a new hull section is a complicated process. Our conversion success is based partly on a unique expertise in modular construction, and partly on the experience accumulated during the Näcken project and the subsequent conversion of the Södermanland class.
Apart from all the technical aspects of the work related to inserting the hull section itself, Kockums has also developed the technology for integrating the Stirling AIP system into the submarine's existing propulsion system. With Kockums' special competence, virtually any conventional submarine can be upgraded to Stirling AIP standard.
« Nous devons apprendre à vivre ensemble comme des frères, sinon nous allons mourir tous ensemble comme des idiots. »
M.L.K
M.L.K
Re: Sous-marins 877EKM/636M [Kilo/Rais Hadj Moubarak Class]
C'est hors sujet, à mettre dans un topic sur les submercibles pas ici