Armée Américaine [USA]

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 09 octobre 2017, 07:39

F-18 au couleur de l'Aggresor
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 09 octobre 2017, 20:00

L'arme Absolue : Choc et effroi

https://youtu.be/qoICZBOnkGE

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 10 octobre 2017, 07:25

Here's How Hypersonic Weapons Could Completely Change the Face of Warfare
Voici comment les armes hypersoniques pourraient changer complètement le visage de la guerre

Imagine an enemy deciding to attack from 1,000 miles away. Now, imagine you have less than 15 minutes to react and may not even see their missile coming in the first place. This is the potential threat posed by so-called “hypersonic weapons,” which can fly as fast as a mile a second and low enough to evade many existing defenses.

Though there is much attention given to the expanding threat of ballistic missiles, especially from countries such as Iran and North Korea, American military officials are increasingly concerned about hypersonic weapons. Though the basic concept isn’t by any means new, technological advancements have made the notion of gliders and air-breathing vehicles flying at Mach 5 or faster significantly viable, with the United States, Russia, and China all actively experimenting with such designs.

“Hypersonic glide vehicles are threats both Russia and China are building now,” U.S. Air Force General John Hyten, in charge of U.S. Strategic Command (STRATCOM), told American lawmakers at a recent hearing, according to The Washington Examiner. “They are very, very significant in terms of our ability to see them and provide warning.”

To put things in comparison, a hypersonic missile flying at between five and 10 times the speed of sound is fast, but still just on par, if not slower than many ballistic missiles. Though missile powers are understandably tight lipped about what their intercontinental ballistic missiles can do, it is widely accepted that they can reach a point of impact more than 6,000 miles away in between 30 to 35 minutes. This equates to approximately three miles per second.

https://youtu.be/ypFKCXRLmcI
https://youtu.be/8vp-XDVauic
https://youtu.be/uVFNLdTuN-s
https://youtu.be/tEZDWoJdC7w
http://www.thedrive.com/the-war-zone/11 ... of-warfare

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 12 octobre 2017, 12:25

Le B-1B jusqu’en 2040 !
La Force aérienne des États-Unis a terminé une série d’inspections qui démontre que les tests de fatigue à grande échelle ne demandent pas d'extension structurale majeure pour maintenir la flotte en état jusqu’en 2040.

Des tests d'ailes et de fuselage des B-1B ont été effectué par Boeing à Tukwila près de Washington. Avec 72% des essais sur les ailes et 20% de tests de fatigue du fuselage terminés, l'Air Force estime que le B-1B peut fonctionner jusqu'en 2040 sans avoir besoin d'une extension de vie coûteuse.

Cela signifie que le Rockwell B-1B « Lancer » volera plus longtemps que prévu sans avoir besoin de nouvelles ailes ou d'autres améliorations structurelles. Le B-1B a été initialement conçu pour voler 9’ 681 heures de vol. Mais les données fournies par le centre d’essais en vol de Wright-Patterson AFB, en Ohio, montrent que le bombardier pourra voler plus longtemps, soit près de 19’900 heures de vol.

L’obsolescence :
Le vrai problème qui se pose pour l’US Air Force concerne l'obsolescence des pièces et celle des logiciels. Il faudra, comme c’est le cas pour les B-52, réaliser des pièces détachées personnalisées. De l’autre, l’USAF devra revoir régulièrement les systèmes informatiques, afin de pouvoir les adapter à l’évolution technologique.

Pour ce faire, le flotte de B-1B a déjà reçu de nouvelles radios Rockwell Collins-Joint Tactical Radio System (MIDS-JTRS) pour améliorer la communication en réseautage. Prochainement un programme de mise à jours prévoit l’adaptation du système IFF mode 5 et du système de surveillance automatique ADS-B Out en vigueur pour le trafic aérien de la prochaine génération de la FAA.
Le B-1B a 32 ans :
Le premier exemplaire a été livré le 29 juin 1985 à l'US Air Force. Le B-1B n’a cessé d'évoluer pour répondre aux exigences d'un champ de bataille en évolution rapide. Capable de remplir une mission nucléaire comme un bombardier classique, il est également capable d’effectuer mission d'appui au sol classique.

Développé par la firme Rockwell à partir de 1974, le B-1B Lancer est un bombardier à long rayon d’action et utilisant des ailes à géométrie variable. C’est l’Administration dirigée par le président Reagan, qui en 1981 le développement de cet avion. Le premier B-1B est sorti d’usine en septembre 1984 et le premier avion fût livré au 96e Bomb Wing à Dyess AFB au Texas. Commandé à 100 exemplaires à l’époque, le « Lancer »subit plusieurs améliorations pour l’adapter aux multiplications des menaces.

http://psk.blog.24heures.ch/archive/201 ... 64458.html
Pourquoi cette precision
Ce qui m'épate c'est le nombre de 9681 heures de vol prévues. Pas 9680, pas 9682 non 9681. Je ne sais pas comment est déterminé ce chiffre mais il est d'une précision absurde.

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 19 octobre 2017, 15:56

Lorsqu’un KC-46A ravitaille un autre KC-46A !
Boeing en collabotation avec une équipe de l’US Air Force ont ravitaillé un avion citerne KC-46A avec l’aide d’un second KC-46A pour la première fois.

Pendant le vol de quatre heures, les deux avions se sont ravitaillés avec succès. L’un des deux KC-46A a atteint le taux de déchargement de carburant maximum de 1’200 gallons par minute. Au total se sont pas moins de 38.100 livres de carburant qui ont été délivré au cours du vol. Les deux avions ont décollé et atterri à Boeing Field, au sud de Seattle. Ce vol d'étape aide à préparer le terrain pour les prochaines phases de tests de conformité et de certification et les spécifications.

À ce jour, les avions d'essai du programme ont complété 2’000 heures de vol et plus de 1’300 contacts pendant le ravitaillement des vols avec des F-16, F/A-18, AV-8B, C-17, A-10 et des avions de type KC-10.
Le KC-46A «New Generation Tanker»:
Le KC-46A Pegasus «New Gen Tanker» est un gros porteur multi-mission, basé sur la cellule du B767 commercial. Pour ce faire, l’avion reprend les dernières innovations en matières d’écrans multifonctions en test actuellement sur le B787 «Dreamliner». Un nouveau système de ravitaillement permettra une augmentation du rythme de transfert de carburant, de plus, les charges et les opérations en sont simplifiées. Selon Boeing les risques d’industrialisations sont faibles, car l’avion s’appuie sur des moyens existants. Le «New Gen Tanker» se caractérise par une conception du contrôle de vol qui place l‘équipage aux commandes de l’ensemble de l’appareil, au lieu de permettre aux logiciels de limiter la manœuvrabilité au combat. Le «New Gen Tanker» met à la disposition des pilotes de l’USAF un poste de pilotage numérique avancé équipé des affichages électroniques du Boeing B787 «Dreamliner». Le «New Gen Tanker» dispose d’une technologie de ravitaillement en vol éprouvée et d’une perche KC-10 « NewGen » modernisée avec des capacités de ravitaillement étendues, un débit accru pour le transfert du carburant et un système à commandes de vol électrique (Fly by Wire).

http://psk.blog.24heures.ch/archive/201 ... 64493.html

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 27 octobre 2017, 13:26

One Of Largest Military Cargo Aircraft in the World
https://youtu.be/-QgIJEda-_c

The Boeing C-17 Globemaster III military airlift aircraft is a high-wing, four-engine, T-tailed military transport vehicle capable of carrying payloads up to 169,000lb (76,657kg). It has an international range and the ability to land on small airfields. A fully integrated electronic cockpit and advanced cargo system allows a crew of three (the pilot, co-pilot and loadmaster) to operate all systems on any type of mission. External Dimensions - Wingspan to Winglet Tip: 169.8 ft (51.74 m) - Length: 174 ft (53.04 m) - Height at Tail: 55.1 ft (16.79 m) - Fuselage Diameter: 22.5 ft (6.86 m) Wing - Area: 3,800 sq. ft. (353 sq. m) - Aspect Ratio: 7.165 - Sweep Angle: 25 degrees - Airfoil Type: Supercritical - Flaps: Fixed-vane, double-slotted, simple-hinged Horizontal Tail - Area: 845 sq. ft. (78.50 sq. m) - Span: 65 feet (19.81 m) - Aspect Ratio: 5.0 - Sweep: 27 degrees Seating - Sidewall (Permanently Installed): 54 (27 each side, 18 inches wide, 24 inch spacing center to center) - Centerline (stored on board): 48 (in sets of six back-to-back, 8 sets) - Palletized: 80 on 8 pallets, plus 54 passengers on sidewall seats

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Message par geronimo » 27 octobre 2017, 13:32

The Most Powerful Machine of US Navy: The LCAC Capable of Blowing Everything in its Path
https://youtu.be/uVYhu8M2y18
Gigantic US Navy Hovercraft Transport Ship in Action: Landing Craft Air Cushioned
https://youtu.be/UVNgnSULF-U

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Message par geronimo » 27 octobre 2017, 15:56


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Message par HADDAD » 01 novembre 2017, 20:32


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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 03 novembre 2017, 18:07

La question posé Les avions furtifs, une arme parfaite?
https://youtu.be/BuCWzK93yiI
Depuis le développement des radars durant la Seconde Guerre mondiale, le génie militaire cherche tous les moyens de réduire la signature des avions, de les rendre indétectables à l'ennemi. On regroupe ces inventions sous le terme de technologie furtive. Le U-2 a ainsi été conçu par le constructeur américain Lockheed dans les années 1950. La course à l'invisibilité semble infinie et se dirige désormais vers la mise au point de drones, des avions commandés à distance, dont les prototypes comme le X-47 font l'objet de tests aux Etats-Unis.
Tres beau documentaire a voir absolument sur les avions furtifs et leurs emplois durant les conflits reccents

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Message par geronimo » 03 novembre 2017, 19:01

Depuis le développement des radars durant la Seconde Guerre mondiale, le génie militaire cherche tous les moyens de réduire la signature des avions, de les rendre indétectables à l'ennemi. On regroupe ces inventions sous le terme de technologie furtive. Le U-2 a ainsi été conçu par le constructeur américain Lockheed dans les années 1950. La course à l'invisibilité semble infinie et se dirige désormais vers la mise au point de drones, des avions commandés à distance, dont les prototypes comme le X-47 font l'objet de tests aux Etats-Unis.

https://youtu.be/BuCWzK93yiI
Tres interessant comme decumentaire sur les avions furtif et leurs emploi durant les reccents conflits

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Message par geronimo » 06 novembre 2017, 13:43

US Military B-52 Aircraft [/b]
https://youtu.be/KqV-hZJiZtE

This has been a great aircraft bomber for the Us air force The Boeing B-52 Stratofortress is a long-range, subsonic, jet-powered strategic bomber. The B-52 was designed and built by Boeing, which has continued to provide support and upgrades. It has been operated by the United States Air Force (USAF) since the 1950s. The bomber is capable of carrying up to 70,000 pounds (32,000 kg) of weapons.[4]
Beginning with the successful contract bid in June 1946, the B-52 design evolved from a straight-wing aircraft powered by six turboprop engines to the final prototype YB-52 with eight turbojet engines and swept wings. The B-52 took its maiden flight in April 1952. Built to carry nuclear weapons for Cold War-era deterrence missions, the B-52 Stratofortress replaced the Convair B-36. A veteran of several wars, the B-52 has dropped only conventional munitions in combat. The B-52's official name Stratofortress is rarely used in informal circumstances, and it has become common to refer to the aircraft as the BUFF (Big Ugly Fat Fucker).[5][N 1]

The B-52 has been in active service with the USAF since 1955. As of 2012, 85 were in active service with nine in reserve. The bombers flew under the Strategic Air Command (SAC) until it was deactivated in 1992 and its aircraft absorbed into the Air Combat Command (ACC); in 2010 all B-52 Stratofortresses were transferred from the ACC to the new Air Force Global Strike Command (AFGSC). Superior performance at high subsonic speeds and relatively low operating costs have kept the B-52 in service despite the advent of later, more advanced aircraft, including the canceled Mach 3 B-70 Valkyrie, the variable-geometry B-1 Lancer, and the stealth B-2 Spirit. The B-52 completed fifty years of continuous service with its original operator in 2005; after being upgraded between 2013 and 2015, it is expected to serve into the 2040s.[N 2]

Design
Overview[edit] The B-52 shared many technological similarities with the preceding Boeing B-47 Stratojet strategic bomber. The two aircraft used the same basic design, such as swept wings and podded jet engines,[74] and the cabin included the crew ejection systems.[75] On the B-52D, the pilots and electronic countermeasures (EDM) operator ejected upwards, while the lower deck crew ejected downwards; until the B-52G, the gunner had to jettison the tail gun to bail-out.[76] Structural fatigue was accelerated by at least a factor of eight in a low-altitude flight profile over that of high-altitude flying, requiring costly repairs to extend service life. In the early 1960s, the three-phase High Stress program was launched to counter structural fatigue, enrolling aircraft at 2,000 flying hours.[78][79]

Follow-up programs were conducted, such as a 2,000-hour service life extension to select airframes in 1966–1968, and the extensive Pacer Plank reskinning, completed in 1977.[72][80] The wet wing introduced on G and H models was even more susceptible to fatigue, experiencing 60% more stress during flight than the old wing. The wings were modified by 1964 under ECP 1050.[81] This was followed by a fuselage skin and longeron replacement (ECP 1185) in 1966, and the B-52 Stability Augmentation and Flight Control program (ECP 1195) in 1967.[81] Fuel leaks due to deteriorating Marman clamps continued to plague all variants of the B-52. To this end, the aircraft were subjected to Blue Band (1957), Hard Shell (1958), and finally QuickClip (1958) programs. The latter fitted safety straps that prevented catastrophic loss of fuel in case of clamp failure.[82]

In September 2006, the B-52 became one of the first US military aircraft to fly using alternative fuel. It took off from Edwards Air Force Base with a 50/50 blend of Fischer-Tropsch process (FT) synthetic fuel and conventional JP-8 jet fuel, which burned in two of the eight engines.[83] On 15 December 2006, a B-52 took off from Edwards with the synthetic fuel powering all eight engines, the first time an air force aircraft was entirely powered by the blend. The seven-hour flight was considered a success.[83] This program is part of the Department of Defense Assured Fuel Initiative, which aims to reduce crude oil usage and obtain half of its aviation fuel from alternative sources by 2016.[83] On 8 August 2007, Air Force Secretary Michael Wynne certified the B-52H as fully approved to use the FT blend.[84]

Avionics
Ongoing problems with avionics systems were addressed in the Jolly Well program, completed in 1964, which improved components of the AN/ASQ-38 bombing navigational computer and the terrain computer. The MADREC (Malfunction Detection and Recording) upgrade fitted to most aircraft by 1965 could detect failures in avionics and weapons computer systems, and was essential in monitoring the Hound Dog missiles. The electronic countermeasures capability of the B-52 was expanded with Rivet Rambler (1971) and Rivet Ace (1973).[85]

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 13 novembre 2017, 10:32

Alerte élevée: pour la première fois en 13 ans, les États-Unis déploient simultanément 7 porte-avions
High Alert: For The First Time In 13 Years, U.S. Deploys 7 Aircraft Carriers Simultaneously
https://youtu.be/AXYydMyn-uM

Pour la première fois en 13 ans, les États-Unis déploient 7 porte-avions simultanément Les États-Unis ont déployé simultanément 7 des 11 porte-avions nucléaires américains pour la première fois depuis plus d'une décennie, selon l'US Naval Institute. Les trois porte-avions ayant des ailes et des groupes de frappe complets dans le Pacifique occidental sont les suivants: USS Ronald Reagan (CVN-76); USS Nimitz (CVN-68); USS Theodore Roosevelt (CVN-71). Quatre autres mènent «de courtes missions d'entraînement dans le cadre d'opérations de formation ou de préparation avant le déploiement». Deux sur quatre opèrent dans l'est du Pacifique - l'USS Carl Vinson (CVN-70) et l'USS John C. Stennis (CVN-74) - et les deux autres opèrent dans l'Atlantique, l'USS Abraham Lincoln (CVN-72) et USS Gerald R. Ford (CVN-78).

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 18 novembre 2017, 07:51


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Re: Armée Américaine [USA]

Message par HADDAD » 21 novembre 2017, 08:33


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