Armée Allemande [Bundeswehr]

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par sadral » 06 novembre 2013, 13:44

ThalesRaytheonSystems’s Ground Master radar in service in the German Air Force

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This system is the first of six radar systems ordered by the Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINBw) to provide enhanced air surveillance throughout the center of Germany, from the North Sea to the Alps. The GM 400 will replace the former Thomson-CSF MPR radars, in service since the 1970s. Mounted on a fixed tower, the radars can be operated either from the radar site or from a remote center. They are integrated into the German Air Surveillance network.
Installed in Auenhausen (Westphalen), surrounded by a large windfarm area, the GM 400 has successfully completed extensive compliance procedures and an operational test campaign with the BAAINBw, the German Air Force, Thales and ThalesRaytheonSystems personnel. On site validation of the second radar is in progress at the Lauda-Königshofen (Baden-Württemberg) radar site. The entire set of six radars is planned to be in operation by 2015.

“We are very pleased with the operational entry into service of ThalesRaytheonSystems’ Ground Master 400. It brings a real technology breakthrough with operational benefits like improved tracking, low altitude detection and easy maintenance. Our operators will benefit hugely from these latest technologies in threat detection”, noted Horst Minning, head of BAAINBw Land-Support Department during an official ceremony at Auenhausen in the presence of Brigadier General Maus, head of the German Air Force Logistics Support Unit (Kommando Unterstürzungsverbände Logistik Nutzung).

“The excellent level of cooperation between the German Administration, the German Air Force, Thales and ThalesRaytheonSystems enabled the achievement of this important milestone in the German radar program. We look
forward to pursuing this fruitful collaboration in the coming years” said Philippe Duhamel, CEO of ThalesRaytheonSystems.

Since the launch of ThalesRaytheonSystems’ latest generation 3D air surveillance Ground Master radar family, several dozens of GM radars have been sold to Air Forces worldwide. GM 400 radars incorporate all of the latest advances in radar technology, providing superior detection performance of a wide range of targets, from highly maneuverable tactical aircraft flying below several hundred feet to unconventional small radar cross-section devices such as Unmanned Air Vehicles or cruise missiles.
http://www.thalesraytheon.com/newsroom/ ... -grou.html
« Une page est tournée ; l'Algérie est d'abord fille de son histoire, qu'elle ait surmonté l'épreuve coloniale et même défié l'éclipse, atteste, s'il en était besoin, de cette volonté inextinguible de vivre sans laquelle les peuples sont menacés parfois de disparition.
L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par Amine Ind » 08 novembre 2013, 07:21

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par Amine Ind » 08 novembre 2013, 07:24

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par sadral » 03 décembre 2013, 14:45

La livraison des frégates allemandes retardée

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La première frégate de Classe 125 a été repoussée.


La marine allemande doit être dotée de quatre nouvelles frégates conçues par TKMS. Mais le programme d’armement semble rencontrer quelques problèmes, le ministère allemand à la défense a annoncé hier que la livraison se fera plus tard que prévu. Elle devait initialement intervenir en 2016, elle est repoussée désormais à 2017.

Les difficultés résideraient sur le revêtement spécial entourant la coque du premier exemplaire qui a du être refaite. Un surcoût non prévu de 100 millions de dollars. Selon l’industriel allemand, les problèmes ont été depuis résolus et la fabrications de l’ensemble des frégates va pouvoir suivre son cours normal.

Chaque frégate coûte 885 millions de dollars. Longue de 125 mètres, elles seront en mesure d’être déployé deux ans dans une zone de crise sans aucune maintenance technique, contre neuf mois actuellement. Autre avantage budgétaire pour la marine allemande, les frégates de classe 125 nécessite moins de marins pour sa mise en oeuvre.
http://www.infosdefense.com/la-livraiso ... dee-19158/
« Une page est tournée ; l'Algérie est d'abord fille de son histoire, qu'elle ait surmonté l'épreuve coloniale et même défié l'éclipse, atteste, s'il en était besoin, de cette volonté inextinguible de vivre sans laquelle les peuples sont menacés parfois de disparition.
L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par sadral » 04 décembre 2013, 21:37

Livraison du 400e Eurofighter

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MANCHING, le constructeur Cassidian vient de livrer le 400e exemplaire de l’Eurofighter «Typhoon II». Cet appareil un Eurofighter T2 Block8 à rejoint la flotte de la Luftwaffe.


Lors de la cérémonie, le secrétaire d'État du ministère allemand de la Défense, Christian Schmidt, a reçu l'avion avec les marquages ​​«31+06».
Alberto Gutierrez , chef de la direction de l'Eurofighter GmbH Jagdflugzeug, a déclaré: «La livraison du 400e Eurofighter «Typhoon II» marque une étape historique importante, maintenant, nous devons nous concentrer plus fortement sur ​​les campagnes d'exportation, afin, de gagner nouveaux contrats et de nouveaux clients pour cet avion exceptionnel. À l'heure actuelle, surtout en ces temps difficiles pour l'industrie de la défense".

Rappel :

La livraison du premier Eurofighter de la Royal Air Force du Royaume-Uni a eu lieu fin 2003. Le 100e Eurofighter a été livré à la Royal Air Force en septembre 2006. Le 200e a été remis en novembre 2009 à l'Armée de l'Air allemande. Le 300e a été livré à l'armée de l'air espagnole en novembre 2011.

À l'heure actuelle, la flotte d’Eurofighter «Typhoon II» comprend 20 unités en exploitation avec des implantations en Europe, dans l’Atlantique Sud et le Moyen-Orient. Il y a 7 unités actives au Royaume-Uni (4 à Coningsby, 2 à Leuchars et 1 à Mount Pleasant, îles Falkland) , 5 en Italie (2 à Grosseto, 2 à Gioia del Colle, 1 à Trapani), 3 en Allemagne (Laage, Neuburg et Nörvenich), ainsi que 3 en Espagne (2 à Morón, 1 à Albacete) et une en Autriche à Zeltweg et 1 en l'Arabie saoudite.

Cassidian dispose actuellement d’une demande pour 719 avions «Typhoon» dont 571 sur commandes signées.

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http://psk.blog.24heures.ch/
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L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par Amine Ind » 07 décembre 2013, 15:35

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par sadral » 08 décembre 2013, 21:36

German army has tested the new Puma armoured infantry vehicle in hot weather conditions in UAE.

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The Puma is the next generation of AFIV Armoured Infantry Fighting Vehicle which will enter in service with the German armed forces.

In September-October 2013, the new Puma AIFV tracked armoured fighting vehicle has been tested in hot weather conditions in the the desert of United Arab Emirates. UAE provide the perfect climatic conditions and infrastructure to meet high test standards.

The trials was carried out by staff members of the Bundeswehr Technical Centers WTD 91 in Meppen (in charge of weapon tests) and WTD 41 in Trier (in charge of mobility tests) on behalf of the Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINBw). About 20 to 30 staff members will be on the ground, depending on the respective trials.

Trials will include firing and driving maneuvers in desert conditions as well as tests on the PUMA's suitability for hot weather conditions. To this end, the temperature profiles inside the vehicle will be measured and compared to the outside temperature.

The climate trials will be part of comprehensive tests to demonstrate whether the PUMA meets the requirements. Prior to these climate trials, it was already successfully tested on rough terrain and with regard to combat power.

The Puma will replace the the MARDER IFVs which have been in use in the Bundeswehr for more than 40 years. Depending on the outcome of the climate trials, it is planned to have the first PUMA IFVs delivered to military units by next year.

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All participants were equally impressed by the Puma’s air conditioning system which operated continuously, without failure and to the satisfaction of all participants under extremely hot conditions.

Life firing and mobility exercises were the core competencies trialled during this two month long exercise.

The accuracy of the MK30-2ABM and MG4 was tested at day and night during stationary and mobile firing tests at the extensive firing range with modern infrastructure located in the North-West of the UAE. The AIVF PUMA performed the various firing tests successfully which were conducted by the German Centre of Excellence for Weapons and Ammunition at extreme temperatures ranging from 35 to nearly 50 degrees Celsius. The German User attended the comprehensive firing test program to witness themselves that the AIVF PUMA performed with utmost precision which it did.

The multifunctional self-protection system MUSS was also tested during the hot climate trials and passed successfully too.

The AIVF PUMA underwent in further driving ranges in the North and Northeast of UAE several practical mobility trials including in difficult terrain such as massive sand dunes, steep gravel roads and slip rock areas within Wadis. The AIVF PUMA performed with great endurance and to the satisfaction of the User and official trial team.
http://www.armyrecognition.com/december ... 12136.html
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L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par [email protected] » 09 décembre 2013, 01:05

ça
German army has tested the new Puma armoured infantry vehicle in hot weather conditions in UAE.
n'est pas très compatible avec ça
In September-October 2013
ils trafiquent un peu les allemands là, s'ils voulaient un vrai hot weather conditions ils iraient faire les tests en plein été :face:
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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par mig 29/32 » 09 décembre 2013, 14:57

Non Dilaw c'est juste pour se rassurer qu'ils n'ont pas investi tant d'argent pour rien! :face: :lol!:

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par sadral » 10 décembre 2013, 21:52

sadral a écrit :
German army has tested the new Puma armoured infantry vehicle in hot weather conditions in UAE.

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The Puma is the next generation of AFIV Armoured Infantry Fighting Vehicle which will enter in service with the German armed forces.

In September-October 2013, the new Puma AIFV tracked armoured fighting vehicle has been tested in hot weather conditions in the the desert of United Arab Emirates. UAE provide the perfect climatic conditions and infrastructure to meet high test standards.............

Quelques photos HD
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L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par sadral » 12 décembre 2013, 18:04

Berlin voudrait retarder l'arrivée de son premier A400M

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La valse des reports de livraisons continuerait-elle à toucher l'A400M, et tout notamment ceux destinés à l'Allemagne ? C'est du moins ce que rapporte le quotidien allemand Handelsblatt, citant le ministère de la Défense allemand. MSN 18, le tout premier A400M de Luftwaffe pourrait finalement ne pas être réceptionné en novembre 2014, mais plutôt à la mi-2015.

La raison de ce report n'a pas été précisée, mais il est probable qu'elle soit d'ordre budgétaire.

Interrogé, Airbus Military dément l'information et affirme toujours viser une livraison pour novembre 2014. Le constructeur estime également être en phase avec ses prévisions qui sont de livrer trois A400M cette année (2 à la France, et normalement 1 à la Turquie), puis entre 10 et 11 en 2014 et 21 en 2015. En 2014 il est également prévu que la Grande Bretagne réceptionne son premier exemplaire.

L'Allemagne est le premier client de l'A400M avec une commande ferme de 53 avions.

Plus généralement, les reports de livraisons constituent un véritable casse-tête pour Airbus Military qui comptait plutôt sur une montée en puissance de sa chaine d'assemblage.

La France n'a ainsi prévu de réceptionner que 15 A400M entre 2013 et 2019 : deux en 2013, quatre en 2014, quatre en 2015, trois en 2016 et deux en 2017. C'est moitié moins que ce qui était prévu initialement.
http://www.air-cosmos.com/defense/berli ... a400m.html
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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par AAF 2020 » 12 décembre 2013, 19:08

German Air Force order highlights Saab Grintek Defence’s self-protection business

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Saab Grintek Defence is manufacturing the core components for the BOZ-101 EC podded self-protection system for the German Air Force’s Tornado jets and is also working on a variety of other self-protection systems for various international customers.
Last month Saab in Sweden announced that it had received three orders for self-protection equipment for the German Air Force’s Tornado fleet totalling 100 MSEK.
The contracts will see the certification and limited production of the BOZ-101 EC podded self-protection system, including the MAW-300 missile approach warning system, as well as development and qualification of a new cockpit control unit for the pod. The pods sold to Germany have a missile approach warner, controller and dispenser. Saab Grintek Defence (part of Saab South Africa) manufactures the missile approach warners and controllers while Saab in Jarfalla, Sweden, does the remainder of the work.
“These orders mark the first contract with Germany for Saab’s MAW-300 missile approach warning system. It is a breakthrough and a strong vote of confidence in Saab as an electronic warfare supplier,” said Micael Johansson, Head of Saab’s business area Electronic Defence System.
A production order is expected from Germany in the second quarter of 2014. Saab is also expecting a follow-on order from the Italian Air Force, which has used a version of the pod, BOZ-102 EC, on its Tornados since 2008.
Saab’s premier military self-protection system is the IDAS (Integrated Defensive Aids Suite) for helicopters and fixed wing aircraft. It features missile, laser and radar warning receivers and chaff and flare dispensers. Its modular system architecture allows IDAS to be configured for any one or any combination of the three sensor types. Saab claims it is the world’s first fully integrated system, as Saab produces every component itself. Another selling point is that the user has complete control over the system’s threat database and library tools, according to Chris Skinner, Vice President, Head of Marketing and Sales and Commercial, Saab Grintek Defence.

Saab says IDAS has been chosen for many different airborne platforms, including the Saab 2000, AgustaWestland A109, Super Lynx 300, Boeing CH-47 Chinook, Denel Rooivalk and Oryx, Eurocopter Cougar, Puma and Super Puma, NH Industries NH90, C-130 and L100 Hercules and Sukhoi Su-30MKM.

In September this year Saab Grintek Defence was awarded additional follow-on orders to supply its IDAS onto India’s Dhruv advanced light helicopter. The Dhruv’s manufacturer, Hindustan Aeronautics Limited (HAL), is producing helicopters for the Indian Army and Air Force. Deliveries on the latest follow-on order are scheduled to commence in 2014.
India is one of Saab Grintek Defence’s most significant customer to date, and Saab is expecting follow-on orders for the Dhruv. The entire self-protection system on the Dhruv, except for the dispensers, is made in South Africa. So far Saab has been contracted to supply 99 systems, and expects orders for additional systems next year. It is transferring technology to HAL for local involvement, something that will help Saab’s chances in supplying systems for the HAL Light Combat Helicopter (LCH), currently under development.
Saab has developed the IDAS system into the commercial Civil Aircraft Missile Protection System (CAMPS) using almost identical sensors and other features (such as the MAW-300 warner), but instead of dispensing chaff or flares, CAMPS uses pyrophoric ‘confetti’ which reacts with the air to burn at a cool temperature, creating a large heat signature to throw off heat-seeking missiles. The biggest advantage of the system is that it does not pose a fire risk, unlike with conventional flares - this makes it viable as a commercial protection system.
The CAMPS system is designed to work against first and second generation heat-seeking missiles like the SA-7 and SA-14 which have been widely proliferated across the globe, especially following the fall of Muammar Gaddafi in Libya and the disappearance of thousands of SAMS from his stocks.
Skinner said that the CAMPS project was started around 2005 and the first demonstration was done at the Overberg Test Range in the Western Cape in 2007 using an Embraer 120 aircraft. He added that CAMPS had accumulated a couple of good sales and lots of interest. UN and World Food Programme operators and heads of state make the most inquiries for the system, which has or is still being integrated onto civil Hercules, Embraer 120, Dornier 328, Boeing 737 and Boeing 747 aircraft.
Saab also provides self-protection systems for land vehicles, the Land Electronic Defence System (LEDS). This comes in several different versions, including the LEDS 50 laser warning system. The LEDS 150 system currently under development is an active protection system (APS) that operates in conjunction with the Mongoose-1 counter-munition. LEDS 150 claims the possibility to destroy incoming anti-tank projectiles (e.g. RPG-7 rounds) with the Mongoose missile at ranges as close as within 20 metres of the launch vehicle. The munition has in tests deflected 105 mm tank rounds as well as fin-stabilised rods.
A number of partners are involved in LEDS 150, including Denel, which supplies the Mongoose missile, Reutech, which supplies the radar that detects incoming rounds, and Curtiss Wright, which manufactures the directed launcher. Saab is the systems house and integrator.
Saab is looking for a partner to complete development of the LEDS 150. Skinner said that due to the complexity and state of the art technology involved, it was a very R&D resource intensive programme, hence the serious need for an investment partner. Saab is talking to two potential European partners and is hoping for a firm commitment in the next six months, otherwise the company may have to hibernate the programme.
Skinner said LEDS 150 was a proven concept, with trials already been conducted using the Mongoose active countermeasure missile. He said the big thing was integrating and finalising the system. It would take an estimated one and a half years to get the system to production.
LEDS 50 is currently operationally deployed on the CV 90/35 combat vehicles of the Royal Netherlands Army and Saab hopes the LEDS system will be ordered by the Canadians for their new combat vehicle.
Saab also has a marine version of the laser warning system called NLWS for surface vessels and has numerous international successes with this product in both Europe and the Middle East.
Going forward, Saab is looking at new sensor technologies such as active and imaging infrared sensors, as well as partnering with other suppliers with the aim of enhancing technologies such as directed infrared countermeasures (DIRCM) systems.
http://rpdefense.over-blog.com/2013/12/ ... iness.html

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par sadral » 12 décembre 2013, 21:08

First of TKMS built F-125 class Frigate “Baden-Württemberg” Christened for the German Navy

The first of a total of four 125 Class frigates for the German Navy was today christened “Baden-Württemberg” at a ceremony at the Hamburg site of ThyssenKrupp Marine Systems – a company of ThyssenKrupp Industrial Solutions. This is an important milestone in the construction program for the F125 Class frigates. The delivery of this first frigate is scheduled for November 2016. The order for the four ships is worth around €2 billion in total.

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German Navy F-125 Frigate

ThyssenKrupp Marine Systems heads the ARGE F125 consortium which was awarded the contract to build a total of four F125 Class ships for the German Navy in 2007. The ARGE F125 consortium also includes the Friedrich Lürssen shipyard in Bremen, which is building the ships in cooperation with Blohm+Voss Shipyards in Hamburg.

Gerlinde Kretschmann, wife of the Baden-Württemberg State Premier, performed the christening ceremony in the presence of high-ranking representatives from the Federal Ministry of Defense, the State of Baden-Württemberg, the German Parliament, the Baden-Württemberg State Assembly, the German Navy and the companies involved.

Dr. Hans Christoph Atzpodien, CEO of ThyssenKrupp Industrial Solutions AG and Chairman of the Supervisory Board of ThyssenKrupp Marine Systems GmbH: “The F125 is a completely new type of frigate with numerous technological innovations which will secure a solid basic workload for the shipyards involved in the coming years and help the German naval shipbuilding industry maintain and expand its leading position in key technologies.”

The four 125 Class frigates will replace the German Navy’s eight (Bremen type) 122 Class frigates. The ships were developed specially for current and future deployment scenarios for the German Navy. In addition to the traditional tasks of national and alliance defense, the 125 Class frigates are designed for conflict prevention, crisis management and intervention/stabilization operations in the international arena. The ships are capable of remaining at sea for 24 months and thus represent the first realization of the intensive use concept, i.e. significantly increased availability in the deployment region. This capability is supported by a much smaller crew and a two-crew strategy which permits a complete change of crew during deployment.
http://www.navyrecognition.com/index.ph ... ew&id=1420
« Une page est tournée ; l'Algérie est d'abord fille de son histoire, qu'elle ait surmonté l'épreuve coloniale et même défié l'éclipse, atteste, s'il en était besoin, de cette volonté inextinguible de vivre sans laquelle les peuples sont menacés parfois de disparition.
L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par sadral » 16 décembre 2013, 21:25

Elle est pas mal :super:
Gouvernement allemand : une femme à la Défense

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Ursula von der Leyen, nouvelle ministre allemande de la Défense


L’Allemagne a enfin un gouvernement, presque trois mois après les élections législatives. Surprise : le poste de ministre de la Défense a été pour la première fois attribué à une femme. La conservatrice (CDU) Ursula von der Leyen est loin d’être une inconnue. A 55 ans, c’est déjà son quatrième poste ministériel. Découverte en 2005 lors du premier gouvernement Merkel, Ursula von der Leyen a accompli depuis un parcours très remarqué. Fille d’un ancien ministre-président de Basse-Saxe, elle est médecin et diplômée d’économie. Elle parle le français et l’anglais couramment et, dans un pays vieillissant, a sept enfants.

Après un poste de ministre de la famille en Basse-Saxe, elle est nommée en 2005 ministre fédérale de la famille par Angela Merkel, puis devient ministre des affaires sociales et du travail. Elle a un temps été pressentie pour occuper le poste honorifique de président de la République allemande.

Elle reste finalement au gouvernement au poste très exposé de ministre de la défense. Elle va devoir régler le problème du passage à l’armée de métier, finir le retrait de la Bundeswehr d’Afghanistan, et plus sensible encore, faire accepter à ses concitoyens le rôle d’une armée allemande dans le cadre d’une défense européenne.

Ce poste difficile pourrait lui servir de tremplin : en cas de réussite dans ce ministère, Ursula von der Leyen serait très bien placée pour prendre la succession de la chancelière dans quatre ans.
http://www.air-cosmos.com/defense/gouve ... fense.html
« Une page est tournée ; l'Algérie est d'abord fille de son histoire, qu'elle ait surmonté l'épreuve coloniale et même défié l'éclipse, atteste, s'il en était besoin, de cette volonté inextinguible de vivre sans laquelle les peuples sont menacés parfois de disparition.
L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.

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Re: Armée Allemande [Bundeswehr]

Message par geronimo » 17 décembre 2013, 20:28

System Upgrades are Turning the Typhoon into a Multi-Mission Eurofighter
Cassidian, EADS’ military division soon to be transformed into Airbus Defense and Space) celebrated last week the delivery of the 400s Typhoons jet fighter to the customer – the German Luftwaffe. On December 4th the 400th Typhoon that received the marking ‘31+06’ at the company’s Military Air Systems Center at Manching, near Munich was the 112 Typhoon delivered to the German Air Force. With 719 aircraft under contract and 571 on order, Eurofighter Typhoon is currently the largest military procurement program in Europe. “We must focus much more strongly on export campaigns in order to win new contracts and new customers for this outstanding aircraft.” Stressed Alberto Gutierrez, Chief Executive Officer of Eurofighter Jagdflugzeug GmbH. At present, the Eurofighter Typhoon fleet comprises 20 operating units with locations in Europe, the South Atlantic and the Middle East.
http://defense-update.com/20131216_typh ... campaign=0
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