Armée Brésilienne

Australie, Brésil, Venezuela, Cuba, Colombie, Argentine, Mexique ....
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AdDz
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Re: Armée Brésilienne

Message par AdDz » 23 octobre 2016, 17:51

1er bataillon d'action commandos + forces spéciales (marine et armée de l'air)

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guidher
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Re: Armée Brésilienne

Message par guidher » 04 décembre 2016, 21:52

Military Capabilities
Brazil receives communications satellite

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Brazil on 1 December formally received its SGDC (Satélite Geoestacionário de Defesa e Comunicações Estratégicas) communications satellite in Cannes, France.

The satellite is planned to be launched from Kourou in French Guyana in February or March 2017, and is expected to be operational by July 2017, Brazilian state-controlled Telebras (Telecomunicações do Brasil) told IHS Jane's. Telebras is evaluating potentially buying additional satellites, it said.
Manufacturing of the satellite began in January 2014, after a contract was awarded to Thales Alenia Space (TAS) on 12 December 2013 by prime contractor Visiona Tecnologia Espacial (a joint venture of Embraer Defesa & Segurança and Telebras). Arianespace was also awarded a contract on 12 December 2013 by Telebras for the system's launching by an Ariane 5 rocket (initially planned for the third quarter of 2016).
The ministries of defence and science, technology, innovation, and communication established the SGDC project in 2011 to address national demand for strategic military and civil communications. It will provide military X-band communications and civil Ka-band communications to Brazilian Armed Forces and Telebras, respectively. A BRL1.3 billion (USD380 million) contract was awarded by Telebras to Visiona Tecnologia Espacial on 28 November 2013.
http://www.janes.com/article/65924/braz ... -satellite


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Re: Armée Brésilienne

Message par AAF 2020 » 17 février 2017, 18:58

Le Brésil renonce à son porte-avions « São Paulo », l’ex-Foch

Il y a encore quelques mois, l’amiral Eduardo Leal Ferreira, le chef de la marine brésilienne (Marinha do Brasil) assurait qu’il n’était pas question de renoncer au porte-avions São Paulo. Il était alors prévu de maintenir ce navire en service jusqu’en 2039. Mais c’était faire preuve d’optimisme… Car, le 14 février, il a finalement été décidé de mettre un terme à sa riche carrière opérationnelle, entamée en 1963 au sein de la Marine nationale.

Avec le retrait programmé de son porte-avions léger Minas Gerais, un navire d’origine britannique datant de la Seconde Guerre Mondiale, la Marinha do Brasil chercha une solution peu coûteuse pour conserver ses capacités aéronavales.

À la fin des années 1990, Brasilia s’intéressa tout naturellement au porte-avions français Foch, alors sur le point d’être désarmé. La vente fut conclue pour seulement 12 millions d’euros. Une bonne affaire? En tout cas, côté français (mais on ne le savait pas encore), céder ce navire allait éviter une mésenvature du même ordre que celle connue lors de la « déconstruction » du Clemenceau, le « sister-ship » du Foch. Pour la partie brésilienne, c’était à voir…

Jusqu’en 2005, le « São Paulo » assura les missions qui lui étaient confiée sans le moindre problème. Puis, survint un incident à bord qui marqua le début des ennuis : la rupture d’une canalisation de vapeur causa la mort de trois marins brésiliens. Le porte-avions dut alors subir une série travaux jusqu’en 2010. Évidemment, étant donné son ancienneté, il fut victime de nombreuses avaries au niveau de son système de propulsion, affichant alors près de 50 ans d’âge.

Mais pour être complètement opérationnel, la Marinha do Brasil envisagea alors une refonte complète du navire, afin de le doter de catapultes et d’un système propulsion neufs ainsi que d’un système de combat modernisé. Le constructeur français DCNS était alors sur les rangs pour remporter ce marché estimé à au moins 250 millions d’euros.

Compte tenu des moyens financiers nécessaires pour une telle opération, la durée d’immobilisation du navire et les incertitudes techniques, Brasilia a donc estimé préférable d’arrêter les frais, d’autant plus que la Marinha do Brasil a d’autres besoins plus urgents, dont le renouvellement de ses corvettes ainsi que son programme de sous-marins, qui a pris du retard.

En 2011, le ministre de la Défense alors en exercice, Celsio Amorim, avait confié que son pays envisageait la construction d’un nouveau porte-avions. Mais là encore, cette perspective semble s’éloigner aussi vite qu’est apparu le « miracle économique » brésilien, pourtant vanté par de nombreux analystes il y a peu.

Pour autant, la Marinha do Brasil n’entend pas renoncer totalement à ses capacités aéronavales, uniques en Amérique du Sud. Ses pilotes d’A-4 Skyhawk continueront de s’entraîner… à terre et elle compte sur la coopération de marines « amies ».
http://www.opex360.com/2017/02/16/le-br ... -lex-foch/

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Re: Armée Brésilienne

Message par geronimo » 02 janvier 2018, 21:24

Britain to Transfer its Last Helicopter Carrier to Brazil
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Brazil has purchased Royal Navy ship HMS Ocean, the helicopter carrier about to be retired from the Royal Navy service later this year. The UK Ministry of Defense (MOD) is selling the Ocean for £84 million. The vessel will remain in the UK until the autumn of 2018, UK Defence Journal reports.

HMS Ocean is the UK’s only helicopter carrier and the fleet flagship of the Royal Navy. She will retire after completing its planned operational lifespan of 20 years at sea, having completed a world tour this year. HMS Ocean is designed to support amphibious landing operations and to support the staff of Commander UK Amphibious Force and Commander UK Landing Force.

The Ocean was constructed in the mid-1990s and commissioned in September 1998. In November 2015, the MoD confirmed that HMS Ocean is to be decommissioned in 2018, as the new aircraft carriers of the QE II class become operational.

http://defense-update.com/20180102_ocean_brazil.html


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Re: Armée Brésilienne

Message par guidher » 23 janvier 2018, 23:51

Brazil to acquire additional SAR-configured C295
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Brazil has exercised an option for an additional Airbus Defence and Space (DS) C295 search and rescue (SAR)-configured aircraft, to add to two that were ordered in 2014.

The additional SAR-configured aircraft, which was announced on 22 January, will bring the total number of SAR and transport-configured C295s fielded by the Brazilian Air Force (Força Aérea Brasileira: FAB) to 15 by the time the deliveries are complete in 2020.

The FAB currently operates 10 transport-variant C295s (designated C-105 Amazonas in national service) that it began receiving in 2006, and three SAR-variant C295s (SC-105 Amazonas) that arrived from 2009 (including the first of the additional batch of three that was received in August 2017). The second of the additional batch will be delivered in 2019, with the third now announced arriving in 2020 to complete the process.

The SC-105 features an electro-optic/infrared (EO/IR) sensor and internal mission equipment for day and night operations over land and sea. Specifically, an Elta EL/M-2022A(V)3 surface-search radar mounted in the aircraft's nose enables the crew to search out to 360 km, while satellite communications allow greater co-ordination with other airborne and surface platforms and/or facilities. Also, the platform is able to drop emergency equipment, such as life-rafts or supplies, and can be re-rolled for medical evacuation, or cargo/personnel transportation and other military missions
http://www.janes.com/article/77234/braz ... gured-c295


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Re: Armée Brésilienne

Message par malikos » 17 mai 2018, 20:51

Brasilien Gripen exhibition

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