JSF F-35 Lightning II

Venez parler des différents matériels militaires
Répondre

Topic author
Youma
Banni Définitivement
Banni Définitivement
Messages : 3343
Inscription : 30 mars 2012, 19:24
Localisation : Forcesdz

JSF F-35 Lightning II

Message par Youma »

F-35 undergoes pit testing
7/5/2012 - EDWARDS AIR FORCE BASE, Calif. -- F-35 tail number AF-1 underwent stores static ejection testing at the F-22 Combined Test Force for the past three weeks. The aircraft is carefully positioned over a pit filled with foam, and instrumented inert weapons are released from the aircraft. This type of testing, also known as pit testing, allows the engineers to evaluate how the aircraft is physically affected by the release of the weapon, as well as the how the onboard stores management computers work. Pit testing is a pre-requisite to in-flight weapons release testing. The F-35 CTF tested both a Joint Direct Attack Munition (JDAM) and an Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile (AMRAAM).
Image
AF-1 drops a 2,000-lbs JDAM for stores static ejection testing. The dot stickers on the aircraft and weapon are part of a complex camera system that accurately measures and models the aircraft’s motion. A series of high speed cameras surround the F-35 and photograph each store release. (U.S. Air Force photo by Paul Weatherman/Lockheed Martin)
Image
AF-1 drops an AMRAAM missile. The foam in the pit is positioned in a wedge layout to absorb the impact of the weapon and prevent it from bouncing and damaging the weapons bay. If the weapon and its instrumentation have not been damaged during the drop, it can be reused in future ground releases. (U.S. Air Force photo by Tom Reynolds/Lockheed Martin)
Image
Group shot of the F-35 Combined Test Force team that performed stores static ejection testing on an F-35 for the past three weeks. (U.S. Air Force photo by Paul Weatherman and David Henry/Lockheed Martin)
Image

http://www.edwards.af.mil/news/story.asp?id=123308680

AAF 2020
Amid (عميد)
Amid (عميد)
Messages : 21879
Inscription : 30 mars 2012, 16:23

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par AAF 2020 »

Premier tir en vol pour le F-35
Image
Image
Le F-35 vient de faire un grand pas en avant. Le futur avion de combat américain a réalisé son premier tir de munition pendant un vol d'essai. Le 8 août un F-35B, version de l'appareil à décollage court et atterrissage vertical (Stovl), a ainsi largué une bombe GBU-32 de 455 kg (1 000 livres), guidée par GPS via un kit JDAM (Joint Direct Attack Munition). Emportée en soute, la munition a été tirée à une altitude de 1 280 m (4 200 ft) alors que l'avion évoluait à une vitesse de 740 km/h (400 kts).
Pour ce tir initial le F-35B, immatriculé BF-03, est parti de la base aéronavale de Patuxent River (US Navy), où il est actuellement en évaluation. Il s'est ensuite rendu sur l'un des champs de tir de l'Atlantique (Atlantic test ranges), au large de la baie de Chesapeake dans laquelle se situe "Pax River", où il a procédé au largage.
Selon le captain Erik Etz (équivalent de capitaine de vaisseau), qui dirige les essais pour les variantes navales du F-35 (F-35B/C) au sein du Navair (Naval Air Systems Command), ce tir "représente une entrée significative dans une nouvelle phase de tests pour le programme F-35." Il a néanmoins souligné que cette réussite n'était qu'un élément parmi des "centaines de vols et des milliers d'essais".
En avril dernier, le Navair avait déjà mené au sol une campagne de tests d'éjection de munitions air-sol et air-air depuis la soute à bombe du F-35B, pendant deux semaines. Placé au dessus d'une fosse aménagée, l'avion a largué des GBU-12, GBU-32 et autres AIM-120. Des tests qui seront renouvelés pour la variante F-35C.
http://www.air-cosmos.com/defense/premi ... -f-35.html

AAF 2020
Amid (عميد)
Amid (عميد)
Messages : 21879
Inscription : 30 mars 2012, 16:23

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par AAF 2020 »

Avatar de l’utilisateur

dil@w
Liwaa (لواء)
Liwaa (لواء)
Messages : 4259
Inscription : 31 mars 2012, 11:24
Localisation : DAAE-LFMT
Contact :

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par dil@w »

Le F-35 vient de faire sa 200e sortie à Eglin AFB

Image
Pilots at Eglin AFB, Florida, are demonstrating their continued progress in maturing the Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter's training pipeline.

US Marine Corps (USMC) Major Joseph Bachmann, a test pilot assigned to VMFAT-501, flew Eglin's 200th sortie on 24 August, 2012. Bachmann was instructing one the unit's transitioning pilots, USMC Major Mike Rountree-a highly experienced weapons school instructor. Rountree is converting over to the F-35B from the Boeing AV-8B Harrier II.
"The aircraft have matured dramatically since the early days," Bachmann says. "What we're seeing is just leaps and bounds of maturity here with the airplanes we have."

The aircraft are predictable and seem to be maintainable, "which is good for the sortie production rate," he adds. Rountree says that the 33rd Fighter Wing's maintainers have been gaining experience and learning how the F-35's systems behave, which has helped the unit increase its sortie generation rate.

Right now, the base has started to fly with enhanced Block 1B aircraft-which adds mostly improved software but also some hardware modifications. Block 1B aircraft are much more stable and predictable than Block 1A aircraft, Rountree says.

The next step for instructor pilots at Eglin is to validate the courseware for the Block 1B software, Rountree says. That is necessary in order to train USMC aviators who are standing up the service's first operational F-35B in Yuma, Arizona, later in the year.

Currently, the flight envelop for the F-35 is "very, very restricted," Bachmann says, but there are signs of improvement there too. Initial impressions are that "it flies a lot like a combination of the F/A-18 and the F-16," says Bachmann, who was previously a test pilot at NAS Patuxent River, Maryland.

The F-35 no longer requires a chase aircraft, Rountree says. "We no longer have a requirement to be chased by a dissimilar aircraft," he says. Instead, the F-35s now operate as a normal two-ship element.

Additionally, pilots are readying themselves to start aerial refueling operations with the F-35 "in the next couple of weeks," Bachmann says.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... ie-375794/
Image
"It's better to stand and fight. If you run away, you'll only die tired"
Peace Through Superior Firepower
The whole world must learn of our peaceful ways, by FORCE !
Avatar de l’utilisateur

dil@w
Liwaa (لواء)
Liwaa (لواء)
Messages : 4259
Inscription : 31 mars 2012, 11:24
Localisation : DAAE-LFMT
Contact :

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par dil@w »

Lockheed obtient un contrat de 207 millions $ pour incorporer aux F-35 destinés à israel du hardware et du software spécifiques

Image
The US Naval Air Systems Command has awarded Lockheed Martin a $207 million contract modification to incorporate unique Israeli equipment into the F-35 Joint Strike Fighter.
"This modification includes the development of the hardware and software for the Israel F-35A CTOL [conventional take-off and landing] air system from the initial requirements development to the preliminary design review (PDR)," a US Department of Defense release says. "In addition, the post PDR of hardware only, will continue through finalized requirements, layouts, and build to prints, including production planning data."

The contract is being executed as part of the Pentagon's Foreign Military Sales programme. The Israeli-specific developmental work is expected to be completed by May 2016.

Israel's aircraft would be delivered as part of the F-35 programme's low-rate initial production lot eight in 2016.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... ms-375899/
Image
"It's better to stand and fight. If you run away, you'll only die tired"
Peace Through Superior Firepower
The whole world must learn of our peaceful ways, by FORCE !
Avatar de l’utilisateur

tchpako
Liwaa (لواء)
Liwaa (لواء)
Messages : 4898
Inscription : 31 mars 2012, 19:11
Localisation : DZALG
Contact :

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par tchpako »

One F-35 Devoted Entirely To Testing Troublesome Helmet
By Amy Butler
Source: Aerospace Daily & Defense Report

Image
September 18, 2012

F-35 program officials have set aside a single aircraft for testing only of the Vision Systems International helmet that has plagued the program for more than a year owing to jitter, latency and other operational problems discovered in testing.

The aircraft will be flown on these special helmet missions at NAS Patuxent River, Md., says Maj. Gen. Christopher Bogdan, deputy F-35 program director. Bogdan has been nominated to take the top F-35 post once approved by the Senate, and he made his remarks Sept. 17 at the Air Force Assn. conference here. The testing will take up to 90 days, he says.

After helmet problems were discovered at least a year ago, program officials established a backup plan by contracting with BAE Systems.

Helmet operation is critical because the F-35 design calls for the pilot to operate many of the systems, including weapons, through the visor system. There is no head-up display in the aircraft.

Earmarking an entire aircraft solely for helmet testing demonstrates how important this system is to the eventual fielding of the F-35. The U.S. Marine Corps hopes to declare initial operational capability as soon as 2015, and it cannot do so without a functional and reliable helmet system.

Bogdan says that some features may not be ready for that 2015 date, but emphasizes that the helmet must be able to perform at night, in weather and allow for weapons operations for the Marine Corps to declare IOC.

Though he sees some “glimmers of hope” that production processes are improving, Bogdan notes that F-35 software is up to four months behind schedule. “There is an awful lot of software on this program. It scares the heck out of me,” Bogdan says.

The flight test program is ahead of schedule in terms of planned flights and test points, he says. “From my perspective with the test programs. We are making progress… . I’m not sure we are creating the right progress,” Bogdan says.
http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 496804.xml
Image Image
Avatar de l’utilisateur

dil@w
Liwaa (لواء)
Liwaa (لواء)
Messages : 4259
Inscription : 31 mars 2012, 11:24
Localisation : DAAE-LFMT
Contact :

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par dil@w »

BAE Systems annonce avoir fini la simulation de 8000h de vol sur la cellule du F-35 version décollage normal

Image
8000h soit l’équivalent de la durée de vie de l'avion, tel est en nombre d'heure de test qu'a subi la cellule du F-35 version CTOL (conventional takeoff and landing). Les tests seront poussés vers les 16 000h soit le double de sa durée de vie théorique ainsi que des tests de fatigue sur les plans horizontaux et verticaux de l'empennage.
Eight thousand hours, or one complete lifetime of durability testing is now complete on the F-35 conventional takeoff and landing (CTOL) variant.


Durability testing of the CTOL airframe to 8,000 hours was completed ahead of schedule, proving the airframe is able to handle a variety of flying conditions it will experience when in service. Work continues on schedule for proving the aircraft for up to two lifetimes or 16,000 hours.

The 350 tonne structural test rig at our Brough facility was purposely built to ‘fly’ the F-35 through a series of flight scenarios. Over 20 miles of wiring, 2,500 strain gauges and 160 loading actuators subject the aircraft to a range of loads that it would typically encounter in actual flight.

We are also contracted for the static and fatigue testing for horizontal tails and fatigue testing on vertical tail.

Fifteen per cent of F-35 Lightning II work is carried out in the UK and over 130 British companies contribute to the supply chain. It is worth over £1Bn to UK industry each year and will support around 25,000 British jobs over the next 25 years.
http://bit.ly/S8aqLU
Image
"It's better to stand and fight. If you run away, you'll only die tired"
Peace Through Superior Firepower
The whole world must learn of our peaceful ways, by FORCE !
Avatar de l’utilisateur

dil@w
Liwaa (لواء)
Liwaa (لواء)
Messages : 4259
Inscription : 31 mars 2012, 11:24
Localisation : DAAE-LFMT
Contact :

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par dil@w »

Lockheed-Martin en passe de résoudre le problème de crosse d’appontage du F-35C

Image
Lockheed Martin officials are creeping closer to a solution to problems with the tailhook design for the U.S. Navy F-35C.

The original design failed to snag the arresting wire in early testing owing to two problems: the point of the hook was not sharp enough to scoop under the wire and securely grab it, and a dampener device was not sufficient to maintain a hold on the wire. Essentially, the hook was bouncing upon landing, reducing the likelihood of a successful arrested landing.

Lockheed Martin, the F-35 prime contractor, has redesigned the hook to address those problems. An interim version, which has a sharpened point but lacks the dampener, was tested.

In three of five recent attempts, the redesigned hook did capture the wire; the failures were due to the pilot landing the aircraft too far from the wire for a successful arresting. This testing “was highly successful in demonstrating that when presented the wire . . . it will grab the wire,” says J.D. McFarlan, Lockheed Martin’s vice president of test and evaluation for the F-35 program. He briefed reporters Sept. 18 during the annual Air Force Assn. conference in Washington.


These failures to grab the wire were predicted by models based on where the pilots landed the aircraft, McFarlan says. This, he notes, helps to validate the modeling work done on the redesigned hook.

The tailhook problems came to light nearly a year ago, and redesign work has been in progress since. Company officials hope to test the final version of the new arresting hook, and its dampener, next summer.

Shipboard trials are set for 2014.
http://bit.ly/OK3UVs
Image
"It's better to stand and fight. If you run away, you'll only die tired"
Peace Through Superior Firepower
The whole world must learn of our peaceful ways, by FORCE !
Avatar de l’utilisateur

Souf
Arif Awal (عريف أول)
Arif Awal (عريف أول)
Messages : 365
Inscription : 30 mars 2012, 17:34

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par Souf »

Source: :arrow: Air&Cosmos
F-35 : le torchon brûle entre Lockheed Martin et le Pentagone
Le 20/09/2012 à 11:16 | Par François Julian
Crédit: Lockheed Martin
Un général de l'US Air Force a qualifié les mauvaises relations avec Lockheed Martin de principale menace pesant sur l’avenir du F-35

Un pas en avant, deux pas en arrière. Voilà qui résume bien le déroulement du programme Joint Strike Fighter (JSF), tant chaque bonne nouvelle ne fait que précéder l’annonce de problèmes supplémentaires.



Cette fois, c’est l’US Air Force qui n’y est pas allé de main morte. "C’est le pire programme auquel j’ai participé", a déclaré le Général de l’US Air Force Christopher Bogdan, directeur adjoint du programme JSF au Pentagone. Ce dernier s’exprimait le 17 septembre dernier lors de la convention annuelle de l’Air Force Association à Washington.
PROUDLY MUSLIM
PROUDLY ALGERIAN : 22/12/2012 à cause de boutef

Le Roi prédateur
Avatar de l’utilisateur

sadral
Aqid (عقيد)
Aqid (عقيد)
Messages : 6575
Inscription : 03 avril 2012, 19:55

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par sadral »

un mystérieux missile nommé CUDA pour le F-35
Image
A Lockheed Martin model shows how its “’Cuda” concept for a small AMRAAM-class radar guided dogfight missile could triple the air-to-air internal loadout on an F-35. The missile is about the size of a Small Diameter Bomb and fits on an SDB-style rack.


Voici ce que nous révèle le site Airforce-Magazine.com. Une bien surprenante photo d’une maquette d’un F-35 emportant pas moins de 12 missiles d’un type nouveau dans ses deux soutes à armement.
Le missile se nomme CUDA, et l’information peut être confirmée par une marque déposée par Lockheed Martins en aout de cette année.
Le missile est compact, permettant un emport en nombre important dans les petites soutes du F-35. Et nous n’en savons que rien de plus à part ce très cours commentaire en dessous de la photo :
« A Lockheed Martin model shows how its “’Cuda” concept for a small AMRAAM-class radar guided dogfight missile could triple the air-to-air internal loadout on an F-35. The missile is about the size of a Small Diameter Bomb and fits on an SDB-style rack»
Pour le moment ce missile n’est donc qu’un concept, loin donc d’un projet avancé. Mais ce qui frappe la curiosité, c’est le fait que le commentaire indique que le missile est de la même classe que l’AMRAAM, soit un missile à guidage Radar actif, de moyenne/longue portée, mais aussi capable d’engagements à très courte portée, à l’image de notre MICA.
Si le CUDA dépasse le stade de concept, ce serait une très bonne nouvelle pour le F-35. Beaucoup d’observateurs relevant en effet sa ridicule capacité en mission Air-Air avec l’emport de seulement quatre missiles en interne, et pas un de plus sous les ailes, au risque de perdre cette précieuse furtivité.
http://portail-aviation.blogspot.fr/201 ... -pour.html
« Une page est tournée ; l'Algérie est d'abord fille de son histoire, qu'elle ait surmonté l'épreuve coloniale et même défié l'éclipse, atteste, s'il en était besoin, de cette volonté inextinguible de vivre sans laquelle les peuples sont menacés parfois de disparition.
L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.
Avatar de l’utilisateur

sadral
Aqid (عقيد)
Aqid (عقيد)
Messages : 6575
Inscription : 03 avril 2012, 19:55

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par sadral »

F-35 high angle of attack tests reach 50-degree limit

A conventional takeoff and landing (CTOL) F-35A Lightning II aircraft reached a 50 degree limit on its high angle of attack (AOA) test flight conducted from Edwards Air Force Base.

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... fWHHuLILs0[/video]
F-35A test aircraft are limited to AOAs of 20 degrees until their controllability is proven at a higher AOA limit of 50 degrees

Image
FIGHTER FACTORY: HOW THE F-35 PRODUCTION LINE WORKS

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... f_MHNkAVrw[/video]
http://aviationintel.com/2012/11/23/fig ... ine-works/
« Une page est tournée ; l'Algérie est d'abord fille de son histoire, qu'elle ait surmonté l'épreuve coloniale et même défié l'éclipse, atteste, s'il en était besoin, de cette volonté inextinguible de vivre sans laquelle les peuples sont menacés parfois de disparition.
L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.
Avatar de l’utilisateur

rimonidz
Raqib (رقيب)
Raqib (رقيب)
Messages : 476
Inscription : 30 mars 2012, 14:03

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par rimonidz »

le F-35 commence ses essais de tirs de Missiles et de transmissions de données des Systèmes d'Armes

F-35, l’Aviation américaine prévoit des tirs «réels» pour 2013

Ajouté par Jacques N. Godbout on 25 novembre 2012

Le Joint Strike Fighter a commencé le 26 octobre, à la base d’Edwards, en Californie, la phase d’intégration des systèmes d’armement lorsqu’un F-35A à décollage et atterrissage conventionnel a complété avec succès le premier vol d’essai avec un AIM-120 Medium Range Advanced Air-to-Air Missile (AMRAMM).

(...) Nous avons prouvé que nous pouvions les transporter en toute sécurité et que ces armes pourraient se détacher de l’avion en toute sécurité. Maintenant, avec le test d’intégration, nous avons d’abord démontré l’avion peut parler à l’arme et que l’arme peut parler à l’avion. »

Avant ces essais, ce sont des modèles sans électronique interne qui avaient été utilisés alors que le AIM-120 AMRAAM utilisé pendant le test d’intégration renferme, lui, les mêmes composantes électroniques qu’un vrai missile, mais sans le moteur-fusée.

source : http://www.45enord.ca/2012/11/f-35-lavi ... pour-2013/
Avatar de l’utilisateur

sadral
Aqid (عقيد)
Aqid (عقيد)
Messages : 6575
Inscription : 03 avril 2012, 19:55

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par sadral »

Le F-35 passe les 5’000 heures de vol !

Image

FORT WORTH, Texas, le programme Lockheed-Martin F-35 « Lightning II » a dépassé les 5’000 heures de vol le mois dernier. Cette étape a été franchie par le développement combiné des F-35 de démonstration (SDD) et les aéronefs volant à Edwards Air Force Base, en Californie et Naval Air Station Patuxent River, Maryland, ainsi que ceux d’Eglin Air Force Base, en Floride.

Pour dépasser ce chiffre, les trois variantes de l’avion ont été mises à contributions, soit : le F-35A conventionnel (CTOL), la variante F-35B à décollage court / atterrissage vertical (STOVL) et la version F-35C (navale), pour la réalisation de cet objectif. Depuis le premier vol du programme en décembre 2006, les F-35 ont volé 3’464 fois. Ce total comprend : 91 vols à partir de l'appareil d'essai d'origine, AA-1, 2.510 vols d'essai SDD et 863 vols pour les modèles de production.

Les pilotes & mécaniciens de F-35 satisfaits :

Image

Pour la première fois, des pilotes de F-35 donnent leurs impressions sur la machine, celle-ci semble plutôt les satisfaire.
Les premières réactions des pilotes de l’US Air Force et de la maintenance du Lockheed- Martin F-35 « Joint Strike Fighter» de la base aérienne d'Eglin, en Floride, déclarent que l’avion est plus performant que ses prédécesseurs à un stade de développement similaire.

Si, le F-35 est à ses balbutiements, l’avion se révèle déjà être relativement stable d'un point de vue de la maintenance, explique le Col Andrew Toth, commandant de l'Escadre de chasse 33 et d’ajouter : « Le système se comporte tout de suite tel qu’annoncé, (bien que) de temps en temps, nous avons quelques problèmes avec elle sur le terrain», dit-il. Toutefois, les problèmes sont rencontrés sont généralement facilement corrigés au sol simplement en redémarrant un logiciel par exemple.

Une fois le F-35 en l'air, nous ne rencontrons que peu de problèmes, avec les divers systèmes de l’avion, le moteur Pratt & Whitney F135 donne pleine satisfaction.

Le Sgt Skyler DeBoer, un mécanicien au sein de la 33e Escadre de chasse, qui a notamment l’expérience de mise en oeuvre du Lockheed-Martin F-22 « Raptor » et du F-117 « Nighthawk » déclare : « En comparaison avec le F-22, ce programme est en avance sur les logiciels", «Lockheed a fait de grands progrès avec cet avion.»

En outre, les revêtements de furtivité du F-35 sont beaucoup plus faciles à travailler que ceux utilisés sur le « Raptor », et ceci bien que les réparations du revêtement sont moins élevées et nombre du fait que sur le F-35 plusieurs fixations et panneaux d'accès ne sont pas enduits de ce matériaux, ce qui réduit la charge de travail des équipes de maintenance.

En effet, selon Lockheed-Martin, certains panneaux du F-35 ont été cuits directement avec la peau composite et non plus ajoutée comme une peinture. Ce qui signifie que la signature furtive du JSF est moins facilement dégradable.

Image

Source: psk.blog.24heures.ch
« Une page est tournée ; l'Algérie est d'abord fille de son histoire, qu'elle ait surmonté l'épreuve coloniale et même défié l'éclipse, atteste, s'il en était besoin, de cette volonté inextinguible de vivre sans laquelle les peuples sont menacés parfois de disparition.
L'ornière qui nous a contraints à croupir dans l'existence végétative des asphyxies mortelles nous imposa de nous replier sur nous-mêmes dans l'attente et la préparation d'un réveil et d'un sursaut qui ne pouvaient se faire, hélas ! que dans la souffrance et dans le sang. La France, elle-même, a connu de ces disgrâces et de ces résurrections. » Le président Houari Boumediene.

sabot2012
Banni Définitivement
Banni Définitivement
Messages : 1782
Inscription : 19 juin 2012, 16:07

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par sabot2012 »

Avatar de l’utilisateur

rimonidz
Raqib (رقيب)
Raqib (رقيب)
Messages : 476
Inscription : 30 mars 2012, 14:03

Re: JSF F-35 Lightning II

Message par rimonidz »

Ravitaillement en vol du F35

Image
Répondre

Revenir à « Armes et autres matériels »