Su-35 [Intérêt/Prospection ?]
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- Naqib (نقيب)
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Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
Merci hbouche1 pour la traduction !
«Partout où je vais les gens me tendent la main pour demander quelque chose, sauf en Algérie où les gens m'ont tendu la main pour, au contraire, m'offrir quelque chose» Yann Arthus Bertrand
«Le grand art, c'est de changer pendant la bataille. Malheur au général qui arrive au combat avec un système» Napoléon Bonaparte
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Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
Tu m'a fais une fausse joie en voyant que t'as posté je me suis attendu à une nouvelle lolakramov a écrit :?????
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- Naqib (نقيب)
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Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
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Re: Achats et Négociations
http://inosmi.ru/military/20160719/237239586.html
Попытки продать Су-35 за рубежом, особенно Индии и Бразилии, не увенчались успехом. Недавно Индонезия выразила желание купить в текущем году восемь самолетов, однако подписание контракта постоянно откладывается. Согласно имеющейся информации, 10 Су-35 за 900 миллионов долларов хочет купить Алжир. Египет, Венесуэла и Вьетнам также являются потенциальными заказчиками.
Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
ça dit en gros que :
L'Algérie à l'intention d'acheter 10 avions de combat Sukhoi 35 de 900 millions $. Le Venezuela, le Vietnam, l'Egypte sont les autres clients potentiels alors qu'un contrat avec l'Indonésie pour l'achat de huit avions de combat à été retardé pour des raisons inconnues. Les tentatives de l'Inde et du Brésil pour acquérir ce type d'avion ont échouées.
L'Algérie sera après la Chine le deuxième pays officiellement qui aura des SU_35 en nombre compris entre 10 et 14 chasseurs.
L'Algérie à l'intention d'acheter 10 avions de combat Sukhoi 35 de 900 millions $. Le Venezuela, le Vietnam, l'Egypte sont les autres clients potentiels alors qu'un contrat avec l'Indonésie pour l'achat de huit avions de combat à été retardé pour des raisons inconnues. Les tentatives de l'Inde et du Brésil pour acquérir ce type d'avion ont échouées.
L'Algérie sera après la Chine le deuxième pays officiellement qui aura des SU_35 en nombre compris entre 10 et 14 chasseurs.
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- Aqid (عقيد)
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Re: Achats et Négociations
yayoune a écrit :http://inosmi.ru/military/20160719/237239586.html
Попытки продать Су-35 за рубежом, особенно Индии и Бразилии, не увенчались успехом. Недавно Индонезия выразила желание купить в текущем году восемь самолетов, однако подписание контракта постоянно откладывается. Согласно имеющейся информации, 10 Су-35 за 900 миллионов долларов хочет купить Алжир. Египет, Венесуэла и Вьетнам также являются потенциальными заказчиками.
Les tentatives de vente du Su-35 à l'étranger, en particulier à l’Inde et au Brésil, n'ont pas réussi. Récemment, l'Indonésie a exprimé le désir d'acheter cette année, huit avions, mais la signature du contrat est constamment reportée. Selon les informations disponibles, l’Algérie veut acheter 10 Su-35 pour 900 millions $. L'Egypte, le Venezuela et le Vietnam sont aussi des clients potentiels.
Le prix estimé du Su-35 est compris entre 40 et 65 millions de dollars, mais le prix des contrats d'exportation dépasse 80 millions $ par unité.
Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
Ce prix plus élevé que la somme des prix de dix appareils pris séparément est le résultat d'un calcul normal prenant en compte le financement des installations de maintenance et de formation spécifiques à ce type d'appareils (simulateurs + bancs de tests et de calibration électroniques ) plus éventuellement quelques fournitures de pièces de remplacement (chez les américain le pack comprend toujours un certain nombre de moteurs ,je ne sais pas si c'est le cas pour les russes ) .
Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
Il prend en compte surtout la haut niveau technologique de l'appareil qui coute aussi cher qu'un avion occidental, Rafale, Typhoon ou F-18E/F?
Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
Pour le Raffale ,le prix unitaire d'un appareil n'est pas le seul pris en compte dans les négociations ,souvent dans les propositions faites aux clients le prix global divisé par le nombre d'appareil est proche du double du prix unitaire , il dépasse souvent les 160 millions € par appareil ( voir les contrat avec l'Inde ou les Emirats ) je pense que ce montant inclut une garantie d'entretien ainsi que la formation des pilotes ,car il n'y a aucune école en dehors de la france pour assurer la conversion au pilotage du Raffale .
Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
http://ria.ru/world/20160720/1472442203.htmlСу-35 может быть лучшим самолетом воздушного боя за всю историю и отличным средством доставки ракет к цели, считает автор статьи.
В настоящее время на вооружении в российских ВВС имеется 48 Су-35, однако их количество увеличится более чем в два раза в ближайшие пять лет. Российским истребителем интересуются и за рубежом — Китай заказал 24 самолета, еще 10 истребителей хочет купить Алжир. Египет, Венесуэла и Вьетнам также являются потенциальными заказчиками
Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
Tout contrat pour un nouvel appareil inclut de nombreuses rubriques, c'est pour cela qu'il est souvent difficile de se faire une idée sur le prix unitaire. car un contrat ( à plus forte raisons pour un appareil qui n'est pas encore dans l'inventaire) inclut non seulement les appareils, mais aussi la formation non seulement des pilotes, mais aussi des équipes techniques qui auront la charge de l'entretien et de la maintenance de la cellule, du réacteurs et des composant du système (électroniques....) s'ajoute à cela les équipement banc de test, équipements de maintenance et aussi un minimum de spare ( pièces de rechange, consommables, outils ....)motu a écrit :Pour le Raffale ,le prix unitaire d'un appareil n'est pas le seul pris en compte dans les négociations ,souvent dans les propositions faites aux clients le prix global divisé par le nombre d'appareil est proche du double du prix unitaire , il dépasse souvent les 160 millions € par appareil ( voir les contrat avec l'Inde ou les Emirats ) je pense que ce montant inclut une garantie d'entretien ainsi que la formation des pilotes ,car il n'y a aucune école en dehors de la france pour assurer la conversion au pilotage du Raffale .
Pour le devoir & l'honneur
au revoir ya el khaoua
au revoir ya el khaoua
Re: Su-35 Bientôt En Algérie ? "En Négociation !"
http://nationalinterest.org/blog/why-ru ... 995?page=2Why Russia's Enemies Should Fear the Su-35 Fighter
The Flanker-E can also carry up to seventeen thousand pounds of air-to-ground munitions. Historically, Russia has made only limited use of precision-guided munitions (PGMs) compared to Western air forces. However, the capability for large-scale use of such weapons is there, if doctrine and munition stocks accommodate it.
Sensors and Avionics
The Su-35’s most critical improvements over its predecessors may be in hardware. It is equipped with a powerful L175M Khibiny electronic countermeasure system intended to distort radar waves and misdirect hostile missiles. This could significantly degrade attempts to target and hit the Flanker-E.
The Su-35’s IRBIS-E passive electronically scanned array (PESA) radar is hoped to provide better performance against stealth aircraft. It is claimed to able to track up to thirty airborne targets with a Radar-cross section of three meters up to 250 miles away—and targets with cross-sections as small 0.1 meters over fifty miles away. However, PESA radars are easier to detect and to jam than the Active Electronically Scanned Array (AESA) radars now used by Western fighters. The IRBIS also has an air-to ground mode that can designate up to four surface targets at time for PGMs.
Supplementing the radar is an OLS-35 targeting system that includes an Infra-Red Search and Track (IRST) system said to have a fifty-mile range—potentially a significant threat to stealth fighters.
More mundane but vital systems—such as pilot multi-function displays and fly-by-wire avionics—have also been significantly updated.
Operational Units and Future Customers
Currently, the Russian Air Force operates only forty-eight Su-35s. Another fifty were ordered in January 2016, and will be produced at a rate of ten per year. Four Su-35s were deployed to Syria this January after a Russian Su-24 was shot down by a Turkish F-16. Prominently armed with air-to-air missiles, the Su-35s were intended to send a message that the Russians could pose an aerial threat if attacked.
China has ordered twenty-four Su-35s at a cost of $2 billion, but is thought unlikely to purchase more. Beijing’s interest is believed to lie mostly in copying the Su-35’s thrust-vector engines for use in its own designs. The Chinese PLAAF already operates the Shenyang J-11, a copy of the Su-27.
Attempts to market the Su-35 abroad, especially to India and Brazil, have mostly foundered. Recently, however, Indonesia has indicated it wishes to purchase eight this year, though the contract signing has been repeatedly delayed. Algeria is reportedly considering acquiring ten for $900 million. Egypt, Venezuela and Vietnam are also potential customers.
Cost estimates for the Su-35 have run between $40 million and $65 million; however, the exports contracts have been at prices above $80 million per unit.
Against the Fifth Generation
The Su-35 is at least equal—if not superior—to the very best Western fourth-generation fighters. The big question, is how well can it perform against a fifth-generation stealth plane such as the F-22 or F-35?
The maneuverability of the Su-35 makes it an unsurpassed dogfighter. However, future aerial clashes using the latest missiles (R-77s, Meteors, AIM-120s) could potentially take place over enormous ranges, while even short-range combat may involve all-aspect missiles like the AIM-9X and R-74 that don’t require pointing the aircraft at the target. Nonetheless, the Su-35’s speed (which contributes to a missile’s velocity) and large load-carrying abilities mean it can hold its own in beyond-visual-range combat. Meanwhile, the Flanker-E’s agility and electronic countermeasures may help it evade opposing missiles.
The more serious issue, though, is that we don’t know how effective stealth technology will be against a high-tech opponent. An F-35 stealth fighter that gets in a short-range duel with a Flanker-E will be in big trouble—but how good a chance does the faster, more-maneuverable Russian fighter have of detecting that F-35 and getting close to it in the first place?
As the U.S. Air Force would have it, stealth fighters will be able to unleash a hail of missiles up to one hundred miles away without the enemy having any way to return fire until they close to a (short) distance, where visual and IR scanning come into play. Proponents of the Russian fighter argue that it will be able to rely upon ground-based low-bandwidth radars, and on-board IRST sensors and PESA radar, to detect stealth planes. Keep in mind, however, that the former two technologies are imprecise and can’t be used to target weapons in most cases.
Both parties obviously have huge economic and political incentives to advance their claims. While it is worthwhile examining the technical merits of these schools of thought in detail, the question will likely only be resolved by testing under combat conditions. Furthermore, other factors such as supporting assets, mission profile, pilot training and numbers play a large a role in determining the outcomes of aerial engagements.
The Su-35 may be the best jet-age dogfighter ever made and a capable missile delivery platform—but whether that will suffice for an air-superiority fighter in the era of stealth technology remains to be seen.
Sébastien Roblin holds a Master’s Degree in Conflict Resolution from Georgetown University and served as a university instructor for the Peace Corps in China. He has also worked in education, editing, and refugee resettlement in France and the United States. He currently writes on security and military history for War Is Boring.