Aero L-39ZA/C [Albatros]
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Re: Aero L-39ZA/C [Albatros]
euh question: qu'est ce donc ce morceau de toile au dessus du piloteanzar a écrit :
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Re: Aero L-39ZA/C [Albatros]
Pour les amateurs de sensations, remarquez sur les photos de la planche de bord de l'Albatros l'accéléromètre en haut à gauche (juste sous la casquette) borné à +8G et à un peu plus de -4G.
c'est quand même une bonne bécane.
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Re: Aero L-39ZA/C [Albatros]
c'est un rideau utiliser pour que le pilote de formation ne vois riendil@w a écrit :euh question: qu'est ce donc ce morceau de toile au dessus du piloteanzar a écrit :
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Re: Aero L-39ZA/C [Albatros]
Merci pour la réponse tchpako mais ça a l'air bien du bricolage quand même :/ bon tant que ce dispositif fait ce qu'il a à faire
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Re: Aero L-39ZA/C [Albatros]
.PSG78 a écrit :Quels type d'armements peuvent recevoir les L-39ZA ?
Plus ou moins ça, le plus intéressant c'est le bitube de 23mm
http://www.airvectors.net/avl39.htmlL-39ZA: Improved light attack / trainer variant with a cannon in a belly pack, gyro gunsight and gun camera, modernized avionics, provision for a reconnaissance pod, and stronger landing gear to handle greater weights. However, the engine remained unchanged, and, like the L-39ZO, the L-39ZA cannot carry a full combat load, two crew, and full fuel load at the same time. For this reason, the L-39ZA has mostly been used as a weapons trainer instead of a light combat attack aircraft.
The cannon pod carries a GSh-23 twin-barreled 23-millimeter cannon, with 150 rounds stored in the fuselage. The pod can be removed but is normally fitted. The outer pylons are wired for heat-seeking air-to-air missiles (AAMs) for self-defense, and the type is also capable of carrying a reconnaissance camera pod on the right inboard pylon.
Initial flight of the first L-39ZA prototype was on 29 September 1976. Aero Vodochody continues to sell this variant, and is willing to provide a degree of customization. For example, L-39ZAs sold to Nigeria were fitted with Bendix-King radios and English-labeled cockpit indicators, making them the first of the Albatros family to carry Western equipment.
Re: Aero L-39ZA/C [Albatros]
C'est une photo d'illustration de l'emport possible sur un L-39ZA, ici il s'agit d'un avion tchèque